کد خبر: 729811
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
به مناسبت فرا رسیدن پنجم مرداد، سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد، برنامه امشب با موضوع توابین به این عملیات می پردازد.

به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه یک، عملیات مرصاد یا فروغ جاویدان نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و میان ایران و این سازمان منحوس در اواخر جنگ ایران و عراق در سحرگاه سوم مرداد 1367  درگرفت. سرانجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷، با رمز "یا صاحب الزمان" و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام‌آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز گردید. در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتیبانی هوا نیروز ارتش انجام شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد- پل دختر وارد عمل شدند و نیروهای ضدانقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند. در این عملیات بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 240 قبضه خمپاهره انداز 60 و 80 میلیمتری و 30 عراده توپ 106 میلیمتری دشمن منهدم شدند. همچنین بیش از 20 تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی‌های دشمن از مرز 4800 تن گذشت.
هادي شعباني و محمدرضا گلي اسكاردي دو تن از اعضای تواب فرقه رجوی و سازمان مجاهدین خلق که از اسارتگاه اشرف فرار کرده و به میهن بازگشتند، مهمانان برنامه امشب خواهند بود. دكتر كريمي کارشناس این برنامه است.
برنامه امشب به تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران از گروه اجتماعی شبکه یک است که دوشنبه ها، سه شنبه ها و چهارشنبه ها ساعت 23 با اجرای سیدعلی ضیا از این شبکه به روی آنتن می رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار