کد خبر: 707989
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
زمانی که اضافه وزن پیدا می‌کنیم اولین نقطه‌ای که چربی در آن تجمع می‌کند شکم است.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه بیان کرد: زمانی که ما شروع به اضافه وزن می‌کنیم اولین نقطه‌ای که چربی در آن تجمع پیدا می‌کند شکم و پهلو می‌باشد. و زمانی که رژیم لاغری می‌گیریم آخرین نقطه‌ای  که از دست می‌دهیم ناحیه‌ی شکم و پهلو می‌باشد بنابرین چربی شکمی آسان می‌آید و سخت می‌رود.
 
فرح بخش عنوان کرد: چه کنیم تا شکم خود را کوچک کنیم در ابتدا باید یک رژیم غذایی متناسب با سایز کوچک داشته باشیم که در واقع کالری مصرفی ما را پایین‌تر کالری واقعی‌مان در نظر بگیریم این باعث می‌شود که ما در روند کاهش مصرف وزن بیفتیم و وقتی وزن ما کم شود طبیعتا چربی شکم هم از دست می‌رود.


وی افزود: راهکار دیگر ورزش‌هایی است که انجام می‌دهیم با تقویت عضلات کالری بیشتری می‌سوزاندیم و بدنمان خوش فرم‌تر می‌شود و شکم کوچک‌تر به نظر می‌آید. راه دیگر استفاده از دستگاه‌های لاغری می‌باشد، البته به شرطی که تحت نظر پزشک و استفاده از دستگاه‌های استاندارد باشد که برای لاغری موضعی استفاده می‌شود. که این‌ها می‌تواند به صورت روش‌های غیر تهاجمی یا روش‌های تهاجمی مثل لیپوساکشن انجام شود.
 
این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: ما برای اینکه مواد غذایی خود را تامین کنیم باید بر اساس هرم غذایی رفتار کنیم یعنی از همه‌ی گروه‌های غذایی استفاده کنیم. با اندازه‌ی کوچک که در واقع کالری کل محدود شود اینکه بگوییم من غذای خاصی می‌خورم تا شکمم کوچک شود باور غلطی است. بلکه باید رژیم‌ غذایی متناسب داشته باشیم و تاکید روی غذای خاص نداشته باشیم ولی در کل باید چربی‌ها و شیرینی‌ها را که پرکالری‌ترین گروه‌های غذایی هستند تا حد ممکن کم شوند و این می‌تواند کمک کننده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار