کد خبر: 702784
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
یک متخصص کودکان گفت: اوتیسم درمان کاملی ندارد، اما قابل کنترل بوده و تشخیص به موقع اوتیسم، تغییرات بزرگی در زندگی کودکان مبتلا به این بیماری ایجاد می‌کند.

زهره ترابی در خصوص بیماری اوتیسم اظهار کرد: بیماری اوتیسم یکی از بیماری‌های جدی گروه بیماری‌های رشدی اختلالات رفتاری طیف اوتیسم بوده که در اوایل دوره کودکی معمولا قبل از سه سالگی ظاهر می‌شود. هر چند علایم و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است اما همه انواع اوتیسم بر توانایی برقراری ارتباط با دیگران توسط کودک تاثیر می‌گذارد.


وی با اشاره به انواع اوتیسم افزود: اغلب کودکان مبتلا به اوتیسم در یادگیری علم و مهارت کند بوده و بعضی از آن‌ها نشانه‌هایی از هوش پایین را نشان می‌دهند. سایر کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است در یادگیری مشکلی نداشته، اما در ارتباط اجتماعی، کلامی و زندگی طبیعی مشکل داشته باشند. تعداد کمی از کودکان مبتلا به اوتیسم به صورت ذاتی توانایی‌های بالایی داشته و مهارت‌های مثال‌زدنی در برخی از مهارت‌های خاص همچون هنر، موسیقی یا ریاضی از خود نشان می‌دهند.


ترابی با بیان برخی از دلایل بروز اوتیسم تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اوتیسم نوعی بیماری ژنتیکی و ارثی است و دانشمندان در تلاشند تا ژنی که باعث ابتلای افراد به این بیماری می‌شود را پیدا کنند. همچنین محققان اکنون بر روی عوامل محیطی همچون عفونت‌های ویروسی، عوارض و مشکلات حین بارداری و آلوده‌کنند‌ه‌های هوا در حال تحقیق هستند تا بدانند این مشکلات باعث ابتلای کودکان به بیماری اوتیسم می‌شود یا نه.


این متخصص یادآور شد: هر چند درمان کاملی برای بیماری اوتیسم وجود ندارد، ترکیبی از درمان‌های خانگی و مدرسه‌ای می‌تواند به بهبود وضعیت این بیماران کمک کند. در واقع هدف درمان افزایش عملکرد کودک با کاهش شدت بیماری است. پزشک کودک‌تان بسته به مشکل و شدت آن یکی از درمان‌ها یا ترکیبی از آن‌ها را پیشنهاد می‌کند که از جمله این درمان‌ها، درمان‌های رفتاری و ارتباطی، درمان‌های آموزش، درمان‌های خانوادگی و درمان دارویی است.


ترابی خاطرنشان کرد: هنوز هیچ راهی برای پیشگیری از ابتلای کودک به اوتیسم یافت نشده است. با این‌ حال با درمان به موقع بیماری بهبود یافته و مهارت‌های اجتماعی و کلامی کودک ارتقا پیدا می‌کند. اگر کودک شما مبتلا به اوتیسم است با مراجعه به مشاوران و متخصصان برای آشنایی با راه‌های مختلف بهبود کودک، به کودک‌تان کمک کنید، چرا که درمان به موقع برای کودک مفید بوده، زندگی را برای او آسان‌تر کرده و از افزایش شدت بیماری اوتیسم پیشگیری می‌کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار