کد خبر: 695164
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
حسين نوش‌آبادي، سخنگوي وزارت ارشاد: ‌
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: راه بازگشت به عرصه هنر براي شجريان باز است به شرطي كه متعهدانه به هنر ايراني ـ اسلامي خدمت كند و به چارچوب‌هاي نظام متعهد باشد.
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: راه بازگشت به عرصه هنر براي شجريان باز است به شرطي كه متعهدانه به هنر ايراني ـ اسلامي خدمت كند و به چارچوب‌هاي نظام متعهد باشد.
به گزارش «جوان»حسين نوش آبادي در نشست خبري هفتگي خود در پاسخ به سؤالي درباره صدور مجوز براي كنسرت محمدرضا شجريان گفت: شجريان چهره شناخته شده هنري است كه خدمات خوبي به هنر اين مرز و بوم داشته است. وي در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي حضور خوبي داشت و ممنوعيتي براي فعاليت‌هاي وي وجود نداشت. نوش آبادي ادامه داد: رويكردها و رفتارهاي وي در دهه دوم انقلاب به بعد باعث شد از مردم و نظام فاصله بگيرد. مسئول اين فاصله گرفتن خود آقاي شجريان است و راه بازگشت به عرصه هنر نيز براي وي و امثال وي باز است به شرطي كه متعهدانه به هنر ايراني ـ‌ اسلامي خدمت كند و به چارچوب‌هاي نظام متعهد باشد. هر فردي كه مي‌خواهد در كشور فعاليت كند بايد يك‌سري الزامات را بپذيرد؛نمي‌توان گفت فردي هم متعهد باشد و هم منتقد شديد يا ضوابط حاكم را نپذيرد و اجازه فعاليت داشته باشد. فكر مي‌كنم خود وي مي‌تواند مشكل را حل كند و بايد تصميم شجاعانه بگيرد، رفتارهاي گذشته را جبران كند و به عرصه موسيقي بازگردد و اگر چنين اتفاقي بيفتد ما استقبال مي‌كنيم.
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: آقاي شجريان در دفاع مقدس، انقلاب و موضوعات ديني و مذهبي آثار و خدمات شايان توجهي دارد و ‌اي كاش خود وي باعث اين اختلاف و جدايي نمي‌شد. حال نيز خودش بايد جبران كند، حداقل‌ها را بپذيرد و با يك اقدام مثبت، با يك رويكرد و تعهد جديد جبران كند. وي در بخش ديگري از اين نشست در پاسخ به سؤالي گفت: ما در عين حالي كه به كميسيون فرهنگي مجلس احترام مي‌گذاريم در عين حال به تفكيك قوا نيز قائل هستيم. دولت بايد در چارچوب موازين كارش را انجام دهد اما در زماني كه كاري انجام نشده است، هر گونه اظهار‌نظر و قضاوت شتابزده مي‌تواند به تعاملات قوا لطمه بزند. ما در اجراي برنامه‌هاي مصوب و قانوني مُصر هستيم اما اگر اشكال و مانعي ايجاد شود، موضوع را بررسي خواهيم كرد. ديدگاه مجلس براي ما محترم است و قرار نيست دولت بر اساس نظرات افراد اداره شود.
سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه فيلم خانه پدري توقيف نشده است، گفت: اكران اين فيلم به شكل محدود با مخاطبان خاص، براي افراد با سنين مشخص در سينماهاي خاص و با مديريت وزارت ارشاد انجام مي‌شود. حسين نوش‌آبادي در نشست خبري با بيان اينكه اكران عمومي اين فيلم به مصلحت نيست، افزود: ساخت و توليد اين فيلم در دولت يازدهم نبوده و فيلم خانه پدري شش سال قبل پروانه ساخت گرفته و پنج سال گذشته نيز ساخته شده است. اين فيلم سياسي و امنيتي نيست بلكه پلان‌‌هايي دارد كه خشونت را ترويج مي‌كند و ممكن است آثار سوئي در فرهنگ عمومي داشته باشد. در پنج سال گذشته كه اين فيلم ساخته شده مخالفت‌هايي براي اكران داشته است. اگر فيلم خانه پدري پلان‌هاي خشونت‌آميز را نداشت مي‌توانست اكران عمومي شود اما حذف آنها به داستان فيلم لطمه مي‌زند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار