کد خبر: 652516
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
عقده گشايي خروس‌ها مقابل هندوراس
تيم ملي آرژانتين جام بيستم را با پيروزي مقابل بوسني آغاز كرد. در ادامه مسابقات جام جهاني و در روز سوم اين رقابت‌ها آلبي سلسته...
شيوا نوروزي
تيم ملي آرژانتين جام بيستم را با پيروزي مقابل بوسني آغاز كرد. در ادامه مسابقات جام جهاني و در روز سوم اين رقابت‌ها آلبي سلسته با نتيجه دو بر يك حريف اروپايي خود را از پيش رو برداشت تا با اميد بيشتري براي رسيدن به هدف خود تلاش كند. مهم‌ترين اتفاق اين ديدار گلزني ليونل مسي فوق ستاره آرژانتين بود. در ساير ديدارها فرانسه با سه گل هندوراس را برد و سوئيس نيز دو بر يك بر اكوادور فائق آمد.
  از گل مسي تا اولين گل نيجريه
نخستين ديدار گروه F را آرژانتين و بوسني برگزار كردند؛ آرژانتين قهرمان دو دوره جام جهاني داعيه قهرماني دارد و بوسني اولين حضورش در اين آوردگاه را تجربه مي‌كند. همين مسئله موجب شد تا بوسنيايي‌ها به دستور سرمربي خود از همان ابتدا در لاك دفاعي فرو رفتند. با اين وجود در دقيقه سه ضربه ايستگاهي مسي به پاي كولاسيناچ بازيكن بوسني خورد و دروازه بوسني باز شد. اين گل سومين گل به خودي جام 2014 محسوب مي‌شود. در ادامه تلاش‌هاي دو تيم براي باز كردن دروازه يكديگر ادامه پيدا كرد. در دقيقه 65 بالاخره پاي ليونل باز شد، لئو با جا گذاشتن چند بازيكن شوتي زميني را روانه دروازه بوسني كرد. در شرايطي كه انتظار مي‌رفت شاگردان سابه‌يا بيش از اينها براي گلزني تلاش كنند اين بازيكنان بوسني بودند كه يكي از گل‌هاي خورده را در دقيقه 87 توسط لوليچ جبران كردند.
سرمربي آلبي سلسته در كنفرانس خبري بعد از مسابقه رودروي خبرنگاران قرار گرفت و از اينكه بازيكنانش گل‌هاي بيشتري نزدند ابراز نارضايتي كرد. الخاندرو سابه يا با اشاره به اين موضوع گفت: «در نيمه اول كنترل توپ و ميدان را در اختيار داشتيم و در نيمه دوم هم به گل رسيديم. با آمدن هيگواين، همكاري مسي و آگرو هم بهتر شد. دو هدف داشتيم كه به آن رسيديم، گلزني مسي و مهيا كردن شرايط بهتر براي تيم ملي. » سابه‌يا همچنين به تمجيد از مهاجم اول تيمش پرداخت: مسي بهترين فوتباليست جهان است. او مي‌تواند هر روز بهتر هم شود. در حال حاضر ساير بازيكنان حمايت خوبي از او مي‌كنند و همين مسئله شرايط بازي را براي مسي بهتر كرده است.  سافت سوسيچ ازعملكرد خود و بازيكنانش حمايت كرد. سرمربي تيم ملي بوسني مي‌گويد در مصاف با حريفي بزرگي مثل آرژانتين نبايد بي‌گدار به آب زد: «از عملكردمان ناراحت نيستم. به بچه‌ها گفته بودم كه مقابل آرژانتين نمي‌توان با دو مهاجم كار كرد. در ميدان نيز بايد خيلي محتاطانه بازي مي‌كرديم. بازي با دو مهاجم آن هم از ابتداي مسابقه تصميم خطرناكي بود. »
  دومين گل مسي
ليونل مسي اميدوار است آلبي سلسته در ادامه مسابقات جام جهاني بازي‌هاي بهتري ارائه دهد.
ستاره بارسلونا پس از هشت سال توانست در جام جهاني گلزني كند. مسي تنها گلش در جام جهاني را در سال 2006 به صربستان زده بود و در جام 2010 نيز در حسرت گلزني ماند. با اين حال بازي اول آرژانتين در برزيل براي ليونل خوش‌يمن بود: بازي اول بود و همه نگران بوديم. مهم‌ترين مسئله پيروزي بود كه خوشبختانه به آن رسيديم. بوسني فوق‌‌العاده ظاهر شد ولي ما همچنان بهتر شديم. گل دوم خيال همه را راحت كرد. چراكه اگر به گل دوم نمي‌رسيديم بازي به مراتب سخت‌تر مي‌شد. اين گل براي من ارزش زيادي داشت. تشويق هواداران واقعاً فوق‌العاده بود. حس مي‌كرديم در كشور خودمان بازي مي‌كنيم. بايد آرامش خودمان را حفظ كنيم و به راهمان ادامه دهيم.
 
خروس‌ها آمدند
فرانسه به راحتي هندوراس را با سه گل مغلوب كرد. خروس‌ها با هزار و يك آرزو به برزيل آمده‌اند تا هويت واقعي فوتبالشان را به نمايش بگذارند. هندوراس تيمي نبود كه بتواند براي شاگردان دشان دردسر ايجاد كند. به علاوه اينكه يكي از بازيكنان اين تيم نيز در نيمه اول از زمين اخراج شد و هندوراسي‌ها مجبور شدند 10 نفره مقابل آبي‌ها ايستادگي كنند. خروس‌ها دو بار توسط بنزما و يك با هم توسط دروازه‌بان هندوراس به گل رسيدند. در اين بازي براي اولين بار از تكنولوژي خط دروازه استفاده شد. ديديه دشان در پايان بازي استفاده از تكنولوژي خط دروازه استقبال كرد. سرمربي فرانسه در واكنش به اين برد گفت: تكنولوژي خوبي است و داور مي‌تواند تصميم درستي بگيرد. سرعت بازي‌ها آنقدر بالاست كه نمي‌توان به اين راحتي تصميم گرفت. در مورد بازي بايد بگويم كه ما براي رسيدن به گل صبوري كرديم. موقعيت‌هاي زيادي داشتيم و در نيمه اول دو گل زديم كه بسيار خوب است. شروع خوبي بود براي فرانسه و از اين پيروزي لذت بردم. به دست آوردن برد سه بر صفر در جام جهاني كار آساني نيست.
 
 برد سوئيسي
شاگردان هيتسفيلد شكست را با پيروزي عوض كردند. تيم ملي سوئيس در شرايطي كه در نيمه نخست يك بر صفر از اكوادور عقب بود با دو گل موفق شد هر سه امتياز بازي را بگيرد. مهمدي و سفروويچ دو گل سوئيسي‌ها را وارد دروازه اكوادور كردند، اين در حالي است كه حريف امريكايي نيز موقعيت‌هاي زيادي براي گلزني داشت. در حال حاضر فرانسه صدرنشين گروه E است و سوئيس با تفاضل گل كمتر در رده بعدي قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار