کد خبر: 635835
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
دبیر شورای امنیت ملی این فیلم را موهن اعلام کرد
دکتر روحانی بعد از تماشای فیلم مارمولک با ابراز تاسف از ساخت و نمایش این فیلم گفت : حتی در رژیم شاه هم که دشمن روحانیت بود، کسی جرات و جسارت ساختن فیلم موهنی همچون مارمولک را نداشت.
به گزارش «جوان» کمال تبریزی که امسال به طبقه حساس در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، در سال 82 یکی از جنجال برانگیز ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را ساخت. تبریزی با فیلم «مارمولک» که برداشت مستقیمی از فیلم آمریکایی « ما فرشته نیستیم»(محصول 1989) است. مارمولک هنجار شکنانه ترین فیلم تاریخ سینما در پرداختن به روحانیت بود. فیلمی که اکران آن در بسیاری از شهر ها ممنوع اعلام شد و در تهران نیز با اعتراضات صورت گرفته اکران کوتاه اما پر فروشی داشت. بسیاری از روحانیون مطرح کشور نسبت به فیلم مارمولک موضع گیری کردند و ساخت چنین فیلمی را تقبیح کردند. یکی از کسانی که واکنش تندی نسبت به فیلم داشت دکتر روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور فعلی کشورمان است.
دکتر روحانی که با شعار اعتدال و امید در انتخابات 24 خرداد ماه به پیروزی رسید. سعی نموده است در موضع گیری ها یش خود را به عنوان چهره ای روشنفکر و مدافع تساهل فرهنگی معرفی نماید این گونه رفتار رئیس جمهور را می توان در دیدار با هنرمندان در 18 دیماه به خوبی مشاهده کرد. اما در دهه 80 و زمانی که دکتر روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بودف فیلم «مارمولک» ساخته شد و  جناجال های زیادی را به همراه داشت. سازندگان فیلم برای جلب نظر مخالفان اقدام به برگزاری اکران های خصوصی کردند. دکتر روحانی نیز در یک اکران محدود فیلم«مارمولک» حضور پیدا کرد و بعد از تماشای فیلم با ابراز تاسف از ساخت و نمایش این فیلم، گفت: حتی در رژیم شاه هم که دشمن روحانیت بود، کسی جرات و جسارت ساختن فیلم موهنی همچون مارمولک را نداشت.
دکتر روحانی گفت: این فیلم علاوه بر آنکه اهانت هائی نسبت به روحانیت دارد، مردم علاقمند به روحانیت را نیز به تمسخر گرفته و آنها را یک قشر نفهم و کم شعور معرفی می کند. وی خطاب به منوچهر محمدی و کمال تبریزی گفت: توجیحاتی که شما برای مثبت جلوه دادن این فیلم بعمل می آورید به هیچوجه قابل قبول نیست و اصولا ساخت این فیلم کار نادرستی بوده است.
از زمان ساخت فیلم«مارمولک» تا به حال فیلم های زیادی ساخته شده اند که برای عنوان«موهن» بسیار لایق تر از «مارمولک» هستند. جشنواره سی و دوم فیلم فجر نیز حاوی فیلم هایی بود که از نظر علما به عنوان آثار موهن معرفی شده اند. که در این مورد هنوز دکتر روحانی موضع گیری نکرده است!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
6
1
خیلی دارین زور می زنین ایراد به دوحانی پیدا کنین و انتشار بدین. هیچ ایرادی نمیتونین پیدا کنین ، زوم می کنین رو مسائل بچه گانه؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار