کد خبر: 513811
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵
فارس: رسول علی اشرفی پور اظهار داشت: اقدامات مناسبی از سوی دستگاه‌های اجرایی در خصوص کاهش آلودگی هوای شهر تهران انجام پذیرفته به طوریکه هم  اکنون وضعیت کیفی هوای تهران نسبت به سال گذشته در شرایط مطلوب تری قرار دارد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بیان داشت: نتایج ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نشانگر بهبود وضعیت کیفی هوای تهران است.
 
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تهران از لحاظ گاز مونوکسیدکربن در سال 91 تا به امروز 316 روز پاک و 25روز سالم،‌ از نظر گاز ازن 296 روز پاک و 45روز سالم و از نظر گاز دی اکسید نیتروژن 131 روز پاک و 210روز سالم را سپری کرده است.
 
علی اشرفی پور تصریح کرد: از نظر آلاینده دی اکسید گوگرد تهران 341 روز پاک داشته و این امر بیانگر آن است که از لحاظ گازهای آلاینده حتی یک روز ناسالم در تهران وجود نداشته است.
 
وی گفت: از نظر ذرات معلق کمتر از 10میکرون نیز تاکنون 57روز پاک، 274 روز سالم، 9روز ناسالم و تنها یک روز بسیار ناسالم داشته ایم که مربوط به ورود ریزگردها از کشورهای همسایه است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه کاهش چشمگیری در میزان روزهای آلاینده از نظر ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5میکرون داشته‌ایم، افزود: از نظر این پارامتر تاکنون 3 روز پاک، 203 روز سالم و 135 روز ناسالم را در تهران پشت سر گذاشته ایم.
 
اشرفی پور ادامه داد:‌ وضعیت کیفی هوا به لحاظ کلی نشانگر این موضوع است که تهران از ابتدای سال تا 5 اسفند ماه در مجموع 3 روز پاک،‌ 203روز سالم و 134 روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم را سپری کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 2 روز پاک،  13روز سالم و 206 روز ناسالم و 3روز بسیار ناسالم داشتیم وضعیت هوا بهبود چشمگیری داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار