کد خبر: 488413
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳
بازگشت سوال برانگيز مهره حامي فتنه به شوراي عالي خانه موسيقي
امير محمد بيهقي

محمدرضا شجريان، يكي از معروف‌ترين و مشهورترين هنرمندان حامي فتنه ۸۸ است كه به رغم دلسوزي‌هايي كه در داخل براي ناديده گرفتن اين كار غير‌قانوني وي انجام مي‌شد، او عامدانه به راه خلاف خود ادامه داد و تمامي علاقه‌اي كه مردم از دعاي «ربنا»ي وي در ماه مبارك رمضان داشتند يا خاطرات خوبي را كه از تصانيف خوانده شده توسط وي در يادشان بود به كلي خراب و مخدوش كرد. 

محمد رضا شجريان طي سال‌هاي بعد از فتنه ۸۸ به خارج از كشور گريخت و ضمن خواندن ترانه حمايت از جريان فتنه با رسانه‌هاي فارسي زبان معاند جمهوري اسلامي نيز گفت‌وگو‌‌هاي مفصلي انجام داد. 

وي در تمامي صحبت‌هاي خود بر حمايتش از فتنه و حوادث بعد از انتخابات دوره دهم رياست جمهوري پافشاري كرد. حال چند وقتي است كه محمد‌رضا شجريان به ايران بازگشته است اما بر عكس رفتنش از ايران بازگشت وي هيچ خبري انعكاس رسانه‌اي نداشت و دوستانش سعي كردند حساسيتي را نسبت به آمدن وي برانگيخته نكنند، كساني هم كه از ورود شجريان به ايران با خبر بودند مي‌دانستند كه بود و نبود وي در كشور نمي‌تواند بر هيچ جرياني تأثير‌گذار باشد و عمر مصرف سياسي برخي از افراد به سرعت به پايان مي‌رسد و وقتي مهره سوخته شدند كسي با آنها كاري نخواهد داشت.
 
ولي چرا بايد از مهره سوخته فتنه ۸۸ قدرداني شود؟ و با عضويت وي در شوراي عالي موسيقي مزد كدام خدمت شجريان پرداخت مي‌شود ؟ همين كه وي توانسته بدون هيچ نگراني از تعقيب قانوني به ايران بيايد بزرگترين لطف در حق‌اش بوده است ديگر اين بذل و بخشش‌ها با چه بهانه‌اي صورت مي‌گيرد؟
خانه موسيقي كه خود را پيشرو اين كار كرده است نهادي غير دولتي است اما بيشتر هزينه هايش از كمك‌هاي وزارت ارشاد و سازمان‌هاي دولتي تامين مي‌شود و اگر بودجه‌هاي فرهنگي نبود اصولا چيزي به نام خانه موسيقي شكل نمي‌گرفت. خانه موسيقي كه تشكلش تقريبا مانند خانه سينما است گويا هوس سياسي بازي را از سينمايي‌ها ياد گرفته و مي‌خواهد با درافتادن با قوانين و حتي عرف جامعه براي خود اسم و رسمي پيدا كند وگرنه در داخل كشور بسياري از اساتيد موسيقي هستند كه براي عضويت در شوراي عالي خانه موسيقي از شجريان محق‌ترند. 

با توجه به اينكه شجريان متولد اول مهر ماه است احتمالا مسئولان خانه موسيقي ترجيح داده‌اند كادوي مناسبي را از محل كمك‌هاي دولتي براي وي تأمين كنند و چه بهتر از آنكه كليد خانه موسيقي را به عنوان كادوي تولد براي محمد رضا شجريان بفرستند تا اگر بار ديگر هم خواست عليه دولت و ملت خود موضع‌گيري كند بداند كه در داخل كساني هستند كه از وي تقدير كرده و با دادن حكم رياست به وي حمايت خود را از اقدامات ضد قانوني شجريان اعلام مي‌كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار