کد خبر: 475165
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
فارس: به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، قیمت نفت که طی سه روز گذشته با رشد 13 درصدی روبرو شده بود امروز با افت 0.6 درصدی مواجه شد .

بر اساس این گزارش ، این بالاترین افزایش قیمت نفت از فوریه 2011 میلادی به شمار می رود . موسسه سوسایت جنرال فرانسه نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی نفت را کاهش داده است .

این گزارش افزود ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و کاهش رشد اقتصادی چین موجب افت قیمت جهانی نفت خواهد شد . ویکتور شام کارشناس ارشد انرژی تاکید کرد بازار جهانی نفت از نظر عرضه کاملا اشباع است و سرمایه گذاران بین المللی و تجار بازار نفت بر این باورند که قیمت نفت در مسیر نزولی و کاهشی قرار گرفته است .

بر این اساس قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک با 56 سنت کاهش به کمتر از 87.10 دلار رسید . قیمت نفت آمریکا روز گذشته با 3.91 دلار افزایش به بیش از 87.66 دلار رسیده بود . قیمت نفت از ابتدای امسال تا کنون 12 درصد کاهش داشته است .

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با 61 سنت کاهش به کمتر از 100.07 دلار رسیده است .

موسسه مالی سوسایت جنرال پیش بینی کرد میانگین قیمت نفت سبک آمریکا در سه ماه سوم امسال به کمتر از 84.17 دلار خواهد رسید و قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به 96.67 دلار خواهد رسید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار