کد خبر: 429712
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۱
با حضور رئیس، معاون فرهنگی و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم تودیع نورمحمدان و معارفه «مراد عنادی» مدیران کل قدیم و جدید امور ایرانیان خارج از کشور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ابتدای این مراسم، محمدباقر خرمشاد، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مقایسه تعداد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سال 80 و 84 کشورمان با سال 1392 گفت: با اینکه سه سال تا انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 فاصله داریم، در حال حاضر در محافل سیاسی و افکار عمومی حداقل 16 نامزد مطرح وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنان از نسل دوم و سوم هستند و مسئولان نظام نیز تردید ندارند که هر کدام از این افراد شایستگی پذیرش این پست یا پست‌های مهم را در کشور دارند.
خرمشاد با اشاره به 4 تا 6 میلیون ایرانی خارج کشور، این پرسش را مطرح کرد که آیا وجود این تعداد ایرانی مقیم خارج از کشور برای جمهوری اسلامی ایران تهدید است یا فرصت، گفت: اگر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در این حوزه نداشته باشیم و از آن به عنوان یک فرصت بهره نبریم، یقیناً دشمن آن را تبدیل به تهدید خواهد کرد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تقدیر از زحمات نورمحمدان، مدیرکل پیشین امور ایرنیان خارج از کشور و تبریک پذیرش این مسئولیت خطیر به مراد عنادی گفت: در این حوزه نیاز به فردی جوان و تازه نفس داشتیم تا در سایه راهنمایی‌های نسل اول همچون نورمحمدان بتوانند با هماهنگی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که به حق نظام ما تصمیم گرفت این شورا شکل بگیرد، به اهداف مورد نظر در تعامل با ایرانیان خارج از کشور دست یابیم و امیدواریم در دوره جدید شاهد روزی باشیم که در آینده مجموعه دستگاه‌های نظام از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بتوانند با ایرانیان خارج از کشور ارتباط برقرار کنند.
در پایان دکتر عسگری، معاون فرهنگی و نورمحمدان و عنادی مدیرکل سابق و جدید دیدگاه‌های خود را در حوزه ایرانیان خارج از کشور بیان کردند.
مراد عنادی از چهره‌های شناخته شده رسانه‌ای است که پیش از این سمت مسئولیت مدیرکل امور رسانه‌ای دفتر رئیس جمهور را برعهده داشت.
عنادی دانشجوی دکترای علوم سیاسی است و به عنوان مدیر گروه تحقیق و تفسیر معاونت سیاسی و مجری برنامه‌های متعدد تلویزیونی ایفای وظیفه کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار