کد خبر: 401404
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حضور پترائوس در افغانستان، افزایش تروریسم و وسعت یافتن دامنه شکست‌های آمریکا را رقم خواهد زد.
به گزارش فارس، سردار مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حضور طولانی مدت و بی‌ثمر اشغالگران آمریکایی و انگلیسی در کشور افغانستان تاکید کرد: سال‌های طلایی حضور آمریکایی‌ها در منطقه زرخیز خاورمیانه به سر آمده و رویکرد بیرون راندن آمریکا از منطقه به یک فرهنگ عمومی مبدل شده است.
وی یادآور شد: بر این اساس دولت امریکا هیچ شانسی برای موفقیت نخواهد داشت و لذا از هم اکنون می‌توان برافروختن شعله‌هایی که دامن آمریکا در افغانستان را خوهد سوزاند، مشاهده کرد،که البته با حضور پترائوس در حال برافروخته‌تر شدن می‌باشد.
به گفته جزایری، مزید بر این خواست عمومی مردم افغانستان، به نظر نمی‌رسد حتی اعضای ناتو نیز هماهنگی لازم را با این رئیس آمریکایی داشته باشند. بنابراین تشدید اختلافات در افغانستان به خوبی از نمای نزدیک قابل رؤیت است.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهار داشت: پارادوکس تروریسم طالبان و القاعده به دلیل مراودات نزدیکشان با آمریکا و انگلیس موضوعی نیست که از دید صاحب‌نظران و کشورهای صاحب نفوذ منطقه پنهان باشد و این مسئله‌ای نیست که حل آن در توان مقام ارشد نظامی آمریکا در افغانستان که در عمل نشان داده از عمق لازم فکری نیز برخوردار نیست، باشد.
وی راه حل مسئله افغنستان را خروج نیروها و نظامیان خارجی از این کشور و سپردن افغانستان به دست مردم دانست و افزود: غیر از این هیچ راه حلی وجود ندارد و از آنجا که آمریکایی‌ها به دنبال حفظ و گسترش منافع نامشروع خود در سایر کشورها و از جمله افغانستان هستند، متأسفانه در حال حاضر نمی‌توان نسبت به وضعیت این کشور خوش‌بین باشیم که البته مقصر اصلی آن آمریکاست.
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور در پایان تأکید کرد: آمریکا خیال نکند با صدور تروریسم به سایر کشورها، به منافع دلخواه خود خواهد رسید، چرا که تروریسم دامن آمریکا و سایر اعضای ناتو را خواهد گرفت و نشانه‌های آن از هم اکنون پیداست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار