کد خبر: 1231242
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
عملیات کمین مقاومت در شمال غزه که در سطح بالایی از برنامه راهبردی و میدانی اجرا شد، علاوه بر هلاکت و زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها برای نخستین بار پس از طوفان الاقصی اسارت شماری از نظامیان اشغالگر را به دنبال داشت. انتشار فیلمی در ارتباط با این عملیات هم نشان می‌دهد که سربازان مقاومت با یکی از سه یگان تکاوری فوق ویژه نیروی دریایی صهیونیست‌ها درگیر شده بودند
مهرزاد اصغریان

جوان آنلاین: عملیات کمین مقاومت در شمال غزه که در سطح بالایی از برنامه راهبردی و میدانی اجرا شد، علاوه بر هلاکت و زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها، برای نخستین بار پس از طوفان الاقصی اسارت شماری از نظامیان اشغالگر را به دنبال داشت. انتشار فیلمی در ارتباط با این عملیات نشان می‌دهد که سربازان مقاومت با یکی از سه یگان تکاوری فوق ویژه نیروی دریایی صهیونیست‌ها درگیر شده‌اند. 

روزنامه یدیعوت آحارونوت دیروز نوشت: «صدای انفجار در سراسر اسرائیل بر اثر موشک‌های حماس شنیده شد.» صهیونیست‌ها در تشریح علل شنیده شدن این صدا که باعث شد پس از چند ماه آژیر‌های خطر در تل‌آویو به صدا درآید، شلیک دست‌کم ۱۲ موشک از غزه به سمت تل‌آویو را تأیید و تصریح کردند که حمله موشکی یادشده از شهر رفح و در فاصله چندصدمتری نیرو‌های اسرائیلی انجام شده است. مقاومت همچنین با تهاجم تانک‌های صهیونیست به رفح و جبالیا مقابله می‌کند و در تازه‌ترین مورد، گردان‌های القسام یک تانک مرکاوا ۴ را با گلوله یاسین ۱۰۵ در پروژه بیت‌لاهیا در شمال هدف قرار داد. گردان‌های القسام اعلام کرد: «نیرو‌های دشمن را در حال نفوذ به محله القصاصیب در اردوگاه جبالیا با خمپاره‌های کالیبر سنگین هدف قرار دادیم.» همه این اقدامات در شرایطی صورت گرفت که طی هفته‌های گذشته همه نگاه‌ها به اقدام نظامی صهیونیست‌ها در رفح خیره شده بود و رژیم تل‌آویو تلاش می‌کرد این‌طور القا کند که شرایط منطقه به گونه‌ای رقم خورده که کار غزه و از جمله شمال این باریکه تمام است و حالا باید رفح را هم به فتوحات خود ضمیمه کنند، اما آنچه روز شنبه در جبالیا واقع در شمال غزه رقم خورد نشان داد که اوضاع آن‌طور که سربازان تل‌آویو جلوه می‌دهند، نیست. ابوعبیده، سخنگوی شناخته شده گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) کمی پس از نیمه‌شب شنبه در بیانیه‌ای از اجرای کمین مقاومت در جبالیا در شمال غزه خبر داد و اعلام کرد که به دنبال این اقدام، تعدادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، زخمی، کشته و اسیر شده‌اند. در بیانیه‌ای که به همین منظور از طرف ابوعبیده منتشر شده، آمده است: «مجاهدان این گردان‌ها دیروز نیرو‌های صهیونیستی را به سمت یک تله در تونلی در اردوگاه جبالیا کشانده و ضمن درگیر شدن با آن‌ها از نقطه صفر، همه آن‌ها را به هلاکت رسانده، زخمی کرده و به اسارت گرفته‌اند. رژیم صهیونیستی از شکست به شکستی دیگر منتقل می‌شود و به دنبال دستاورد‌های پوچ و بیهوده است تا کشتار‌های خود را علیه ملت ما توجیه کند. مجاهدان فلسطینی در همه محور‌های نبرد در نوار غزه در حال دادن درسی فراموش‌نشدنی به اشغالگران صهیونیست هستند و از سرزمین و خانه و کاشانه خود دفاع می‌کنند.» این نخستین‌بار است که گردان‌های القسام از اسارت نظامیان اسرائیلی در غزه پس از نبرد طوفان الاقصی خبر می‌دهند و به این ترتیب، حماس پس از گذشت حدود هشت ماه از جنگ، بار دیگر قدرت خود را به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد. 


 مبارزان بی‌درجه مقابل افسران درجه‌دار
محمد ابو طربوش، مسئول «فعالیت‌های مردمی» در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز در گفتگو با «اسپوتنیک» گفت: «شمار افراد نظامیان صهیونیستی که گردان‌های القسام با آن‌ها در اردوگاه جبالیا درگیر شده و کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند، ۱۶نفر بودند.» گردان‌های القسام حماس، فیلمی را به همین مناسبت منتشر کرده که در آن یکی از رزمندگانش، در حال کشیدن جسد یکی از نظامیان صهیونیست در داخل تونل است. القسام همچنین تصاویری را از لباس‌ها و تجهیزات و اسلحه نظامیان صهیونیست منتشر کرده است که با توجه به یونیفرم و سلاح‌های نظامیان صهیونیست گرفتار شده در کمین تونل جبالیا مشخص شده که آن‌ها وابسته به یگان تکاوری فوق ویژه موسوم به «شایتت۱۳» وابسته به نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌اند که یکی از سه یگان تکاوری فوق‌ویژه نیروی دریایی این رژیم است که مستقیماً زیر نظر وزارت جنگ این رژیم متجاوز فعالیت می‌کند. حاتم فلاحی، کارشناس نظامی و سرهنگ سابق عراقی در گفتگو با الجزیره می‌گوید که عملیات کمین در اردوگاه جبالیا دارای سطح بالایی از برنامه‌ریزی راهبردی و میدانی است که ارتش‌ها هم قادر به انجام آن نیستند. فلاحی تصریح کرد که کشتن، زخمی کردن و اسارت یک گروه کامل از نیرو‌های اسرائیلی بیانگر این است که سیستم فرماندهی و کنترل مقاومت عالی و حرفه‌ای است. وی افزود: «مبارزان بی‌درجه حماس نظامیان و افسران دارای درجه را درهم شکستند.» همچنین اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش حماس در واکنش به این عملیات بی‌سابقه گفت که این عملیات بی‌نظیر القسام در جبالیا، قدرت و توانمندی مقاومت برای تداوم رویارویی با دشمن را ثابت کرد. 
 شکست فرماندهی و برنامه‌ریزی و اطلاعاتی 
پس از سخنرانی ابوعبیده رام‌الله و الخلیل در جنوب کرانه باختری شاهد راهپیمایی خودجوش فلسطینی‌ها در استقبال از عملیات مقاومت بود. مناطق مختلف لبنان بامداد دیروز عرصه راهپیمایی و جشن بود. اردوگاه آوارگان فلسطینی «البداوی»، اردوگاه «نهر البارد» که هر دو در شمال لبنان قرار دارند، گروهی در اردوگاه «البص» در شهر «صور» واقع در جنوب لبنان این اقدام مقاومت فلسطین را جشن گرفته و تکبیر سر دادند. همچنین تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که ساکنان اردوگاه «الجلیل» در «بعلبک» با آتش‌بازی و جشن از این عملیات مقاومت استقبال کردند. در اردن نیز گروهی از شهروندان در استان «جرش» با حضور در خیابان‌ها عملیات القسام در جبالیا را جشن گرفتند. مساجد مناطق مختلف در کرانه باختری و به ویژه طولکرم نیز با پخش تکبیر از مساجد به این عملیات واکنش نشان دادند. دفتر سیاسی انصارالله یمن در تحسین عملیات یاد شده گفت: «شما با تلاش و رشادت سر امت را بالا برده‌اید و با صبر و استواری و پیروزی‌های تان همه جهان را به حیرت واداشته‌اید. این عملیات‌ها در چارچوب حق طبیعی و مشروع پاسخگویی به نسل‌کشی در غزه است.»
 کمیته‌های مقاومت فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کردند: «عملیات قهرمانانه جبالیا ثابت می‌کند که مقاومت فلسطین همچنان دست برتر را در میدان دارد و با تمام نیرو و اقتدار خود در صحنه‌هایی که تمام جهان را به حیرت واداشته است، دشمن را هدف قرار می‌دهد.» در این بیانیه تأکید شده است: «وحدت میدانی و هماهنگی بالای گروه‌های مقاومت سیلی سختی به ارتش صهیونیستی و رهبران جنایتکار آن است. جنگ جبالیا نشان داد که آن‌ها از شکست فرماندهی، برنامه‌ریزی و اطلاعاتی رنج می‌برند و هیچ هدفی جز قتل زنان و کودکان و نابودی تمام زندگی در جبالیا و تمام نوار غزه ندارند.» در ادامه این بیانیه تأکید شده است: شکست و ناکامی رژیم صهیونیستی و ارتش نازی آن و رهبران جنایتکارش که تشنه خون هستند، مقابل وحدت ملت و مقاومت ما و پایداری اسطوره‌ای آن که طی نبرد دفاع از جبالیا شاهد آن بودیم، ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: اسرائیل ، حماس ، فلسطین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار