کد خبر: 1231052
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین با بیان اینکه آتش‌بس دائمی، تنها راه حصول توافق تبادل اسرا است، تأکید کرد که در این توافق، باید نظامیان صهیونیست به صورت کامل از نوار غزه خارج شوند.

جوان آنلاین: «محمود مرداوی» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز شنبه در واکنش به گمانه‌زنی‌های رسانه‌های اسرائیلی درباره آغاز مجدد مذاکرات آتش‌بس در غزه گفت که «در خصوص پیشنهاد جنگ، توپ هم اکنون در زمین اسرائیل است».

به گزارش فارس، سران اسرائیل به ویژه نتانیاهو بار‌ها مانع از حصول توافق آتش‌بس و تبادل اسرا شده‌اند؛ زیرا بر این باور بودند که با جنگ زمینی خواهند توانست اسرای صهیونیست را آزاد کنند و به زعم خود، به حضور مقاومت فلسطین پایان دهند.

در حال حاضر که هشت ماه از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه می‌گذرد، صهیونیست‌ها به هیچ یک از اهداف مد نظر خود دست نیافته‌اند و به همین دلیل در حال حاضر، خواستار از سرگیری مذاکرات آتش‌بس شده‌اند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اموز به نقل از منابعی که آنان را آگاه می‌نامد، گزارش داد: مذاکرات توافق تبادل [اسرا]قرار است هفته آینده بر مبنای پیشنهاد‌های میانجی‌ها از سر گرفته شود. «جیلی کوهن» خبرنگار تلویزیون اسرائیل (کان) اذعان کرد که «همه نهاد‌های امنیتی [اسرائیل]حامی پیشرفت در مذاکرات هستند؛ هر چند این مسئله مستلزم توقف جنگ باشد».

مرداوی با بیان اینکه «آتش‌بس دائمی، تنها راه حصول توافق تبادل اسرا است» به شبکه العربی قطر گفت: هر پیشنهادی که به حماس ارائه می‌شود، باید شامل خروج کامل [نظامیان صهیونیست از نوار غزه]باشد».

وی آتش‌بس دائمی و خروج کامل نظامیان اسرائیلی را سنگ‌بنای هر مذاکره‌ای دانست و تأکید کرد: همه کشور‌هایی که حامی اسرائیل بودند، در حال بازبینی در مواضع خود هستند.

برچسب ها: حماس ، آتش بس ، تبادل اسرا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار