کد خبر: 1230881
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
فرزند حمید نوری می‌گوید که ارتباط خانواده با این شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد کاملا قطع است و طرف سوئدی به بهانه‌های مختلف اجازه برقراری تماس را نمی‌دهد.

جوان آنلاین: دادگاه عالی سوئد اسفند گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر در پرونده حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشتی را در این کشور رد کرده است.

پس از تأیید حکم حبس ابد حمید نوری از سوی دادگاه عالی سوئد، پلیس سوئد این شهروند ایرانی را سوم فروردین بدون اطلاع از سلول انفرادی در کورنوبری به یک زندان امنیتی در منطقه هلبی منتقل کرد.

از زمان انتقال حمید نوری به زندان جدید، محدودیت‌ها علیه این شهروند ایرانی در زمینه تماس با خانواده، به بهانه‌های مختلف قطع شده است.

در این رابطه مجید نوری، فرزند حمید نوری ضمن اشاره به ادامه محدودیت تماس با خانواده برای حمید نوری از سوی سوئدی‌ها، گفت: ارتباط ما با پدرم کاملاً قطع است و هیچ ارتباطی با وی نداریم.

نوری، می‌گوید سوئدی‌ها هیچ توضیحی در این باره نمی‌دهند و ما کاملاً از وضعیت پدرم بی‌اطلاع هستیم.

فرزند حمید نوری، بیان کرد: به ما می‌گویند که برای برقراری ارتباط با پدرم و تماس با وی باید گواهی عدم سوء‌پیشینه ارائه دهیم؛ چنین درخواستی یک بهانه و یک امر بیهوده است.

نوری با مطرح کردن این سوال که چرا ما باید برای تماس با پدر خود گواهی عدم سوءپیشینه ارائه دهیم، اضافه کرد: مگر حمید نوری در حال حاضر متهم است؟ دادگاه وی به پایان رسیده و محکوم شده است و اکنون می‌خواهد با خانواده خود صحبت کند.

به گفته مجید نوری، ما پیش از این در مواردی حتی تماس تصویری و ملاقات هم با پدرم داشتیم، اما اکنون برای تماس تلفنی باید گواهی عدم سوءپیشینه داشته باشیم؛ همه این‌ها نشانه آزار و اذیت است.

حمید نوری در ۱۸ آبان سال ۱۳۹۸ پس از سفر به سوئد از سوی پلیس این کشور در فرودگاه بازداشت شد.

نوری در دادگاه بدوی سوئد به حبس ابد محکوم شد و دادگاه تجدید نظر نیز حبس ابد را برای این شهروند ایرانی تأیید کرد.

برچسب ها: حمید نوری ، سوئد ، دادگاه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار