کد خبر: 1229225
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از ساقط کردن ۴۶ موشک و ۲۶ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

جوان آنلاین: وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیرو‌های مسلح روسیه تا عمق خطوط دفاعی دشمن در منطقه خارکف پیشروی و شهرک بوگروواتکا در منطقه خارکف را آزاد کردند.

به گزارش مهر، وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: واحد‌های یگان مرکز مواضع تاکتیکی خود را بهبود بخشیدند و ۸ ضد حمله را دفع کردند، کی یف در یک روز ۴۰۵ نظامی خود را از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحد‌های یگان جنوب مواضع خود را بهبود بخشیدند؛ نیرو‌های مسلح اوکراین بیش از ۵۲۰ نیروی نظامی و ۳ انبار مهمات از دست دادند. نیرو‌های روسیه کارگاه تولید و ذخیره پهپاد‌های تهاجمی اوکراین را منهدم کردند، انبار‌های مهمات و سوخت اوکراین نیز هدف قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: پدافند هوایی روسیه سه موشک اتکمز، ۴۳ موشک ومپایر و اولخا و ۲۶ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محور‌های مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیرو‌های اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیرو‌های ارتش روسیه درآمد.

برچسب ها: روسیه ، موشک ، اوکراین ، پهپاد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار