کد خبر: 1229147
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
لالیگا و دهه ۳۰ را از کجا آوردید؟!
همین ابتدا لازم است یک نکته مهم را یادآور شویم؛ آنچه عنوان می‌شود نقد رفتار غیرحرفه‌ای کادر فنی و مسئولان باشگاهی است که ادعای بزرگی دارد، رفتاری که البته با شدت‌های کم و زیاد از بقیه تیم‌ها هم دیده می‌شود، رفتار‌هایی که حتی بازی خوب تیم‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. 
فریدون حسن

جوان آنلاین: استقلال با برتری مقابل فولاد خوزستان به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر برگشت تا همچنان با یک امتیاز بیشتر نسبت به رقیب دیرین خود به قهرمانی بیندیشد. تا اینجای کار مشکلی نیست، اما استقلالی‌ها بلافاصله بعد از کسب این پیروزی مطابق رفتار‌هایی که از ابتدای این فصل داشتند با هوچی‌گری تمام و سروصدای زیاد شروع به اتهام‌زنی به بالا و پایین فوتبال ایران کردند. جالب است که در این کار گوی سبقت را هم از یکدیگر ربوده‌اند. اگر تا چند وقت پیش تنها نکونام و کمک‌هایش به همه می‌تاختند، امروز به واسطه سکوت و عدم برخورد مسئولان رده بالای فوتبال با این قسم حاشیه‌سازی‌ها، ارکان باشگاه به همراه برخی که در رسانه‌ها به اشتباه پیشکسوت معرفی شده‌اند هم به آن‌ها اضافه شدند. این عده به راحتی به همه توهین می‌کنند. 
همین ابتدا لازم است یک نکته مهم را یادآور شویم؛ آنچه عنوان می‌شود نقد رفتار غیرحرفه‌ای کادر فنی و مسئولان باشگاهی است که ادعای بزرگی دارد، رفتاری که البته با شدت‌های کم و زیاد از بقیه تیم‌ها هم دیده می‌شود، رفتار‌هایی که حتی بازی خوب تیم‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. 
همین استقلال به عنوان صدرنشین لیگ برتر، حتی وقتی خوب بازی می‌کند هم دیده نمی‌شود، چراکه کادر فنی این تیم چنان درگیر حاشیه شده و آنقدر این کار را ادامه داده که اصلاً بازی خوب تیم و بازیکنانی که در زمین زحمت می‌کشند دیده نمی‌شود. روزی هم که خوب نباشند وضعیت مشخص است، مثل همین دو بازی اخیر مقابل ذوب‌آهن و فولاد که استقلال شرایط فنی جالبی نداشت، چرا‌که تمام هوش و حواس کادر فنی این تیم درگیر حاشیه‌سازی و اتهام‌زنی به سایر تیم‌ها بود! 
امروز، اما این آش آنقدر شور شده که دیگر نمی‌توان سکوت کرد. اتهام‌زنی و توهین‌های مسئولان و کادر فنی استقلال در سکوت محض سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال انجام می‌شود. استقلالی‌ها امروز به جایی رسیده‌اند که به هوادارشان القا می‌کنند تمام لیگ، تمام داوران و تمام دست‌اندکاران فوتبال علیه آن‌ها و در حمایت از برخی تیم‌های دیگر هستند و اجازه نمی‌دهند استقلال به موفقیت دست پیدا کند. 
 شاگرد بد لالیگا
نکونام به عنوان سرمربی استقلال آدرس غلط می‌دهد. او طوری حرف می‌زند که انگار به عنوان یک موهبت الهی از لالیگا برای فوتبال ایران نازل شده و سایرین قدر این نعمت الهی را نمی‌دانند. آدرس غلط ندهید! همه خوب می‌دانیم که شما از کجا آمده‌اید. چند سالی در اسپانیا بازی کردید که رفتار امروزتان نشان می‌دهد هوچی‌گری و حاشیه‌سازی و بی‌اخلاقی‌های پنهان لالیگا، تنها آموزه‌ای بود که با خود از اسپانیا به همراه آورده‌اید، والا کار‌هایی که کنار زمین به همراه ملیجک‌هایتان انجام می‌دهید در لالیگا هم دیده نمی‌شود. 
آقای نکونام فوتبال ایران بزرگان زیادی را به خود دیده که در معتبرترین باشگاه‌های اروپا توپ زدند و موفقیت‌هایشان در مقایسه با اندک زمان حضور شما در اوساسونا قابل قیاس نیست! بزرگانی نظیر علی دایی، خداداد عزیزی، کریم باقری، وحید هاشمیان و مهدی مهدوی‌کیا از دیروز و نفراتی، چون علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون که امروز شاهد حضور آن‌ها در سطح فوتبال دنیا هستیم، اما هیچ‌کدام اینگونه ادعا ندارند.، چون بر این باورند که درخت هر چقدر پربار‌تر باشد افتاده‌تر است، اما شما که با علم کردن سابقه چند ساله خود در لالیگا، درصدد مخفی کردن اعتقاد عجیب و غریب‌تان به پیراهن مشکی هستید!
نه آقای نکونام آدرس اشتباه ندهید، آخرین باشگاه‌های شما در زمان بازیگری به ترتیب سایپا و العربی قطر بوده و از وقتی هم که ردای مربیگری بر تن کردید تیم‌هایتان مشخص است، حال چطور ادعا دارید از لالیگا به لیگ برتر ایران نازل شدید؟ 
 دهه ۳۰ کجا بودی.
اما بعد از نکونام و رجبی (این دومی در نشست خبری قبل از بازی با فولاد اتهام‌زنی را شروع کرد)، مسئولان باشگاه از جمله سرپرست هم برای اینکه از قافله عقب نمانند با آسمان و ریسمان بافتن و به میان کشیدن پای دهه ۳۰ همه را کوچک شمرد. فرشید سمیعی، سرپرست باشگاه استقلال در اظهارنظری فوق‌العاده از موفقیت‌هایی که استقلال در دهه ۳۰ کسب کرده حرف می‌زند، دهه‌ای که اصلاً معلوم نیست این جناب افتخارات و تاریخ آن را از کجا آورده که با آن پز می‌دهد! البته جناب سرپرست به این هم بسنده نمی‌کند و ادعا می‌کند می‌تواند یک فیلم ۸۰۰ دقیقه‌ای از اشتباهات داوری به سود حریفان بسازد. لازم است خدمت ایشان عرض کنیم لازم نیست فیلم ۸۰۰ دقیقه‌ای بسازید. همین که یک فیلم چند دقیقه‌ای از دو بازی اخیر تیم‌تان بسازید، کافیست تا معلوم شود چگونه شش امتیاز با اشتباه تأثیر‌گذار داوری نصیب استقلال شده با بقیه کاری نداشته باشید. 
 لزوم برخورد
اینکه از استقلال گفتیم فقط برای این بود که ارکان فنی و مدیریتی این تیم طی روز‌های گذشته بی‌محابا به همه تاختند، والا خوب می‌دانیم که بقیه تیم‌ها هم دست‌کمی از صدرنشین لیگ ندارند، اما نکته قابل تأمل ماجرا اینجاست که چرا کمیته‌های اخلاق و انضباطی در خصوص این حجم بالای تهمت و بی‌اخلاقی سکوت اختیار کرده و کاری انجام نمی‌دهند! بدیهی است که عدم برخورد مناسب با این رفتار‌ها در نهایت باعث برهم خوردن جو ورزشگاه‌ها می‌شود، اما به نظر می‌رسد که کادر فنی و مدیریت تیم‌ها با خیال راحت چنین اظهارات و رفتار‌هایی که هواداران را تهییج می‌کند، از خود نشان می‌دهند.

برچسب ها: استقلال ، فوتبال ، لالیگا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار