کد خبر: 1222619
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سامانه معبر برای طرح مشکلات مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی راه‌اندازی شده‌است. 

سامانه معبر برای طرح مشکلات مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی راه‌اندازی شده‌است. 
سامانه معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ از سوی دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برای دریافت و پیگیری مشکلات شهروندان درباره موضوع مناسب‌سازی محیط شهری راه‌اندازی شده‌است. شهروندان می‌توانند مراتب شکایات و مشکلات خود را صرفاً در این زمینه با ارسال پیامک شامل شرح مشکل، نام منطقه یا محله، شهرستان، استان یا دستگاه اجرایی به دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور اعلام کنند. 
پیام‌های واصله حداکثر تا ۷۲ ساعت پس از دریافت، بازبینی و مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پس از بررسی و تشخیص ارتباط موضوع، مراتب به دبیرخانه استانی یا دستگاه‌های اجرایی مربوطه در سطح ملی ارجاع می‌شود. سامانه معبر فقط برای طرح مشکلات مناسب‌سازی افراد دارای معلولیت نیست و تمام مردم اعم از زنان باردار، سالمندان، زنان دارای کالسکه فرزند - که عبور از خیابان‌های دارای موانع برای آن‌ها سخت است- و کارمندان بیماری که در اداره خود با مشکلات مناسب‌سازی روبه‌رو هستند (مثلاً آسانسور ندارند) می‌توانند مشکلات خود را به این سامانه پیامک کنند. 
همچنین افراد دارای معلولیت نیز می‌توانند درخواست‌های خود مانند ایجاد رمپ ویژه عبور ویلچر را با این سامانه مطرح کنند. علاوه بر این به طور مثال نابینایان می‌توانند حذف خطوط حسی ویژه استفاده نابینایان از پیاده‌رو‌ها را به سامانه معبر پیامک کنند. حتی افراد دارای مشکل جسمی که در خانه خود دسترس پذیری لازم را ندارند می‌توانند مشکلات خود را به این سامانه پیامک کنند تا از سوی دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور پیگیری شود. 
غلامرضا رضایی‌فر، رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور درباره سامانه معبر به ایرنا گفت: سامانه معبر سامانه خوبی است، اما تاکنون از ظرفیت آن خوب استفاده نشده‌است؛ شهروندان می‌توانند از طریق سامانه معبر، فردی که در خانه‌اش مشکل جسمی دارد و خانه‌اش دسترس‌پذیری ندارد، به ما معرفی کنند. 
وی افزود: برای مناسب‌سازی و تغییرات سرویس بهداشتی و تردد به حیاط یا آشپزخانه، کمک می‌کنیم و مشاوره می‌دهیم. اگر مناسب‌سازی مربوط به محل زندگی آن‌ها باشد، ما با شهرداری و اگر مربوط به محل کار باشد با دستگاه مربوطه هماهنگ می‌کنیم. 
براساس آمار سوی دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، بیشترین مشکلات مطرح‌شده با سامانه معبر در حوزه شهرداری قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار