کد خبر: 1221229
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
کاخ سفید به تازگی اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا ۱۱ آوریل(۲۳ فروردین ۱۴۰۲) در اجلاس سه جانبه‌ای در واشنگتن با نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهوری فیلیپین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

جوان آنلاین: این اولین اجلاس سه جانبه سران آمریکا، ژاپن و فیلیپین است و یک روز پس از دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و شرکت در یک مراسم شام رسمی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، به گفته وزارت امور خارجه ژاپن، جهت آماده شدن برای مذاکرات سران، دیپلمات‌های ارشد این سه کشور روز پنجشنبه در توکیو جلسه‌ای برگزار می کنند.

وزارت امور خارجه ژاپن گفته است آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا قرار است امروز سه شنبه در مانیلا یک شام کاری با فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهوری فیلیپین خواهد داشت.

کرین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته است که موضوعات مذاکره سران این سه کشور شامل امنیت در منطقه و فراتر از آن، فناوری های نوظهور، زنجیره های تامین و همکاری در زمینه آب و هوا خواهد بود.

وی افزود که بایدن ۱۱ آوریل(۲۳ فروردین ۱۴۰۲) جلسه جداگانه‌ای با رئیس جمهوری فیلیپین در کاخ سفید خواهد داشت.

یوشیماسا هایاشی سخنگوی ژاپن در نشستی مطبوعاتی گفت که ژاپن همکاری سه جانبه خود را با آمریکا و فیلیپین برای «نظم بین المللی مبتنی بر حاکمیت قانون» گسترش می‌دهد.

ژوئن سال گذشته میلادی(خرداد-تیر)، آمریکا، ژاپن و فیلیپین اولین نشست سه جانبه مشاوران امنیتی ارشد خود را برگزار کردند.

برچسب ها: آمریکا ، ژاپن ، فیلیپین ، بایدن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار