کد خبر: 1219535
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
رسانه‌های عبری امروز جمعه از تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به توافق بین اشغالگران اسرائیلی و جنبش حماس به منظور انعقاد قرارداد تبادل اسرا قبل از ماه رمضان گزارش داده و نوشتند «احتمال توافق زیاد نیست».

جوان آنلاین: «ویلیام برنز، رئیس سیا ممکن است طی روز‌های آینده به منطقه بیاید؛ او در مصر، قطر و شاید اسرائیل هم به عنوان بخشی از فشار و نفوذ آمریکا بر گفتگو‌ها جلساتی برگزار کند»، این گزارش خبرنگار امور دیپلماتیک شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل یارون آبراهام است.

به گزارش فارس، در ادامه گزارش این خبرنگار اسرائیلی آمده است «یک منبع سیاسی توضیح داد که احتمال حصول این توافق زیاد نیست»؛ زیرا حماس به میانجی‌ها تصریح کرده که «درباره بازگشت ساکنان نوار غزه به شمال آن و تعداد فلسطینی‌های آزادشده چانه‌زنی نخواهد کرد، در حالی که اسرائیل این دو شرط را موانع اصلی می‌داند.

این منبع سیاسی خاطرنشان کرد که «هیچ تاریخ مقدسی [برای توافق]وجود ندارد؛ موضوع مربوط به آغاز ماه مبارک رمضان نیست و اگر شروع شود، توافقی صورت نمی‌گیرد..، اما آمریکایی‌ها در آخرین لحظات تلاش می‌کنند تا به توافق آتش‌بس برسند».

رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن پس از موافقت اسرائیلی‌ها با پیشنهادی که او آن را «منطقی» توصیف کرد، گفته است که آتش‌بس در نوار غزه اکنون در دست حماس است؛ وی انتظار دارد تا ماه مبارک رمضان توافق بین تل‌آویو و حماس حاصل شود. در مقابل، جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که انعطاف لازم برای دستیابی به توافق را نشان داده است تا تجاوز به مردم فلسطین متوقف شود، اما اشغالگران همچنان از انجام وظایف خود طفره می‌روند.

شبکه ۱۲ اسرائیل در بخش دیگری از گزارش خود با اعلام این خبر که «کابینه جنگ برای بحث درباره توافق احتمالی تشکیل جلسه داد»، گزارش داد طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات، خواستار گسترش اختیارات و ارائه مواضع جدید از سوی مقامات شده‌اند، اما بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ، با این موضوع موافق نیستند. یارون آبراهام در ادامه این گزارش خاطرنشان کرد که در حال حاضر با وجود تلاش آمریکا، بدبینی زیادی در کابینه تل‌آویو نسبت به احتمال دستیابی به توافق در روز‌های آینده وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار