کد خبر: 1213386
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
باقری:
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان تضمین کننده پایداری پیشرفت است.

جوان آنلاین: علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای برگزاری هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی به ازبکستان سفر نموده است، ضمن ملاقاتی کوتاه با مدیران دانشگاه شرق شناسی تاشکند، از اتاق ایران در آن دانشگاه بازدید نمود و در جمع مدیران، اساتید و دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد.

به گزارش مهر، معاون وزارت امور خارجه کشورمان در سخنان خود گفت: توفیقات ایران طی ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف با وجود تحریم‌های آمریکا، نشانه توان، تخصص و تعهد جوانان ایرانی است.
باقری با اشاره به برخی از مصادیق پیشرفت‌های ایران در چهار دهه گذشته، علی‌رغم فشار‌ها و تحریم‌ها، تصریح کرد: رمز موفقیت جوانان ایرانی در تبدیل "تهدید تحریم‌" به "فرصت پیشرفت"، "اعتماد به نفس" جوانان ایرانی است.

باقری افزود: با وجود آنکه تعامل مؤثر با کشور‌های مختلف، راهبرد محوری سیاست خارجی ایران بوده و هیچ تعارضی با اهتمام جدی برای صیانت از مرز‌های استقلال ندارد، اما عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان تضمین کننده پایداری پیشرفت است.

باقری گفت: ایران و ازبکستان با داشتن تعلقات فرهنگی و تمدنی مشترک و جوانان با استعداد، می‌توانند نقشه راه تعامل در زمینه‌های مختلف را تدوین نمایند.

در پایان جلسه دو نفر از دانشجویان پسر و دختر ازبکستانی، با خواندن اشعاری به زبان فارسی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان را بدرقه نمودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار