کد خبر: 1206673
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
فرمانده کل سپاه در اختتامیه رویداد ملی اقتصاد مقاومتی:
دشمن همه استعداد و ظرفیت خود را به کار گرفته است تا رخسار و سیمای جامعه ما را از نشاط بیندازد. یک جامعه فقیر، بیکار، عقب‌مانده و نیازمند، این تصویر دشمن از پایان سیاست‌هایش علیه ملت ایران است

جوان آنلاین: فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه باید راه پیشرفت را ادامه دهیم، گفت: پدیده‌های شگفت‌انگیز پیشرفت ما همه مربوط به زمان تحریم است و این یک استثناست که خداوند در سرشت این جامعه قرار داده است.
سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران روز گذشته در اختتامیه رویداد ملی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: دشمن همه استعداد و ظرفیت خود را به کار گرفته است تا رخسار و سیمای جامعه ما را از نشاط بیندازد. یک جامعه فقیر، بیکار، عقب‌مانده و نیازمند، این تصویر دشمن از پایان سیاست‌هایش علیه ملت ایران است. ما با تصویر مطلوب و ایده‌آل دشمن در جنگ هستیم و می‌خواهیم رؤیا‌های او را آشفته و خواب و خیالش را پریشان کنیم. در این فتنه نبرد با فرعون، عصای موسی، اقتصاد مقاومتی است که تمام سحر و جادوی او و رؤیا‌های ویرانگرش را باطل خواهد کرد.
سردار سلامی ادامه داد: ما نیازمند اراده و آرایش جدید هستیم. هیچ جنگی به خودی خود پیروز نمی‌شود. در هر جنگی ممکن است به خودی خود انسان شکست بخورد، اما پیروزی تحت ضابطه انجام می‌شود و نیازمند راهبرد، عملیات، اجرا و استمرار است.

با سپاه تمام‌نشدنی بسیج هر مشکلی قابل حل است
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اگر حرکت نکنیم، سقوط خواهیم کرد. استقامت ما در سکون نیست بلکه در حرکت است. اقتصاد مقاومتی یعنی حرکت و برکت ناشی از این حرکت، شکستن خطوط دشمن و حمله به سیاست‌های اوست و این اتفاق با پیشگامی و طلایه‌داری شما و حمایت‌ها و میدانداری بسیج اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: اگر مشکلات یک جنگ هشت ساله باشد، اگر تهاجم فرهنگی سنگین، اگر سیل و زلزله در مقیاس بزرگ، اگر کرونا در یک دامنه جهانی و اگر یک جنگ رسانه‌ای و فرهنگی قدرتمند و اگر یک فتنه داخلی بزرگ، هر چه که باشد، با این سپاه عظیم و تمام‌ناشدنی بسیج همه مشکلات قابل حل است و به محض اینکه بسیج در صحنه ظاهر می‌شود، دشمن کوله‌بار عقب‌نشینی را می‌بندد و ناپدید می‌شود.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: بسیج، این لشکر مخلص خدا در هر بحران، حادثه و رویداد پرچمدار است و اولین نیرویی است که وارد میدان می‌شود و آخرین نیرویی است که میدان را ترک می‌کند، ما در دفاع مقدس، در سیل، زلزله، بیماری، امداد و کمک به محرومان آن‌ها را می‌بینیم. امروز می‌خواهیم یک حرکت جدید بسازیم. این اجتماع یک اجتماع تشریفاتی نیست و ما در منطقه تجمع برای پیشروی و عقب‌راندن دشمن در عرصه اقتصاد هستیم.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما می‌خواهیم فضای فرصت‌ساز و تسهیل‌کننده و تشویق‌کننده در تولید کشور برای جوانان جویای کار ایجاد کنیم، گفت: هر آنچه تمامی کشور‌ها دارند خداوند در ایران یکجا قرار داده است. یک اقلیم متنوع، دریای بی‌انت‌ها و متصل به اقیانوس‌ها و سرزمین مستعد کشاورزی و انسان‌هایی بااستعداد‌های استثنایی، باهوش و مردمانی که از عاشورا الهام حرکت می‌گیرند و بیگانه‌ستیز هستند و اهل تسلیم نیستند و به رزق حلال می‌اندیشند و باشرافت و اهل انفاق هستند؛ مردمی که در تقوا یکدیگر را کمک می‌کنند و از قرآن الهام می‌گیرند.
وی ادامه داد: اینچنین مردمی در هیچ حادثه‌ای کم نمی‌آورند و وقتی میدان نبرد جهانی می‌شود، ایرانی‌ها با قوت اسلام و فرهنگ غنی می‌درخشند.

ایران از تحریم سکوی جهش ساخت
سردار سلامی تصریح کرد: غلبه ایران بر کرونا نسبت به کشور‌های پیشرفته را مقایسه کنید. این تحریم اگر بر هر کشور پیشرفته دیگری تحمیل می‌شد، آن کشور فرومی‌پاشید، اما ایران به برکت هدایت‌های یک رهبر آگاه و دشمن‌شناس از تحریم، سکویی برای جهش به ارتفاعات بالای علم، فناوری، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و هوافضا ساخت. پدیده‌های شگفت‌انگیز پیشرفت ما همه مربوط به زمان تحریم است و این یک استثناست که خداوند در سرشت این جامعه قرار داده است.
فرمانده کل سپاه افزود: همه دولت‌ها و کشور‌ها هر گاه در اصطکاک و جنگ دشمن قرار می‌گیرند، ضعیف می‌شوند، اما ملت ایران هرگاه استقامت و مبارزه می‌کند، قوی‌تر می‌شود. این یک خصوصیت استثنایی است. این واقعیت نهفته در جامعه ایرانی است. ما از هیچ دشمنی شکست نمی‌خوریم، چون مسلمانیم و از خداوند پیروی می‌کنیم. در پرتو اسلام خداوند به انسان‌ها عزت می‌بخشد.
سردار سلامی گفت: کسی که به خدا تکیه کند، عزیز می‌شود. ما باید این راه را ادامه دهیم. بسیج امروز دارای یک نقشه جامع اقتصادی است. نمونه‌های روشن این نقشه راه در نمایشگاه امروز در مقابل چشمان ماست. همین چرخه تسهیل، تأمین و تولید و توزیع تجارت عاقبت‌های خوشی را به ما نشان می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: امروز این الگو از مرحله طراحی گذشته و شکل واقعی به خود گرفته است، اما این نیازمند یک مفهومی است به اسم تکثیر. ما باید تکثیر شویم و گسترش پیدا کنیم.


برای پیروزی در جنگ اقتصادی باید به مردم در اقتصاد نقش دهیم
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در نشست خبری اولین رویداد ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه مقاومت در برابر هجمه دشمنان تنها با کمک مردم انجام می‌شود، گفت: اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی پیروز شویم و همچون حوزه نظامی بازدارندگی داشته باشیم، حتماً باید مردم را در اقتصاد نقش دهیم.
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمد زهرایی با بیان اینکه نبرد تمدنی بین جبهه حق و استکبار تمام‌نشدنی است، اظهار داشت: امروزه رویارویی حق و استکبار به لبه خود نزدیک شده و ما ناگزیر هستیم جایگاه خود را پیدا کنیم و آن را ارتقا دهیم.
وی با تأکید بر اینکه خون بر شمشیر پیروز است، ادامه داد: زمانی که معتقد هستید خون بر شمشیر پیروز است، باید باور، اعتقاد و اراده داشته باشید و مقاومت کنید. مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه مقاومت در برابر هجمه دشمنان تنها با کمک مردم انجام می‌شود، افزود: امروز در جنگ تمام‌عیاری با دشمنان هستیم، اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی مقاوم، پیروز و اقتصاد مقاومتی موفق شویم و همچون حوزه نظامی بازدارندگی داشته باشیم، حتماً باید مردم را در اقتصاد نقش دهیم.
سردار زهرایی اضافه کرد: نمایشگاه طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی که در سازمان بسیج در حال برگزاری است، بر این موضوع تأکید دارد که مردم اراده و باور را در جنگ اقتصادی دارند و همچون بزنگاه‌های انقلاب پای کار هستند و محکم ایستاده‌اند. وی اذعان داشت: شبکه عظیم بسیج با راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی ثابت کرده که تنها شبکه مویرگی و گسترده‌ای در سراسر کشور است که می‌تواند مردم پایگی اقتصاد را رقم بزند و به اثبات برساند.
سردار زهرایی تأکید داشت: در این نمایشگاه، بسیج فهم خود را از سند اعتلا و در مردم‌پایه‌کردن اقتصاد، زنجیره، ارزش، تولید، تبدیل و تجارت با رویکرد دانش‌بنیان و از سوی نخبگان ارائه می‌کند. مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: مدل‌های رفتاری و الگو‌های موفق بسیج در اقتصاد مقاومتی و مردم‌پایگی اقتصاد در این نمایشگاه کار می‌شود و حدود ۱۰۰ نمونه را در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم. وی افزود: همایش و اجلاسیه ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در روز چهارشنبه برگزار می‌شود که سخنران این مراسم فرمانده کل سپاه است، همچنین در این رویداد چند رونمایی نیز خواهیم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار