کد خبر: 1205117
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
یادداشت محبوبه نیاورانی؛
تأیید حکم حبس ابد حمید نوری آن هم با پرونده‌سازی توسط یک گروهک تروریستی بیانگر این موضوع است که انتظار رعایت حقوق بشر از غربی‌ها، آرزویی عبث است و تنها منافع قدرت‌های استکباری ملاک عمل، ارزیابی عدالت، دموکراسی، قانون و... است.

جوان آنلاین: محبوبه نیاورانی در روزنامه صبح نو نوشت: در روزهایی که قطعنامه‌های آتش‌بس جنگ غزه توسط مدعیان حقوق بشر غربی وتو می‌شود، در همان دیار یک دادگاه سیاسی، بدون اسناد و مدارک معتبر و با شاکیان دروغین برگزار می‌شود و شهروند یک کشور دیگر را محاکمه و برای او حکم حبس ابد صادر می‌کنند.

«قاتلین خلق» هم که دستشان به خون هزاران نفر از مردم کشورشان آلوده است، جای جلاد و شهید را عوض کرده‌اند و از خوشحالی رأی دادگاه سوئدی و پرونده‌سازی دروغین خود به خیابان‌ها ریخته‌اند.

تأیید حکم حبس ابد حمید نوری آن هم با پرونده‌سازی توسط یک گروهک تروریستی بیانگر این موضوع است که انتظار رعایت حقوق بشر از غربی‌ها، آرزویی عبث است و تنها منافع قدرت‌های استکباری ملاک عمل، ارزیابی عدالت، دموکراسی، قانون و... است. برای حمید نوری ۱۱۰ جلسه دادگاه برگزار شد که حتی در ۱۰ جلسه اجازه صحبت به حمید نوری داده نشد و در جلساتی که صحبت کرده نیز اجازه صحبت آزاد نداشته و تنها باید به سوالات مطرح شده پاسخ می‌داد.

رأی دادگاهی که قطعا موضع‌گیری خانم صلح نوبل در آن تأثیرگذار بود و با نامه به پادشاه سوئد و قضاوت ناحق درباره حمید نوری، موجب تقویت دادگاه وی شد؛ اما آیا کسی که از تروریست‌ها حمایت و با خانواده تجزیه‌طلبان که آرزوی پاره‌پاره شدن این سرزمین را دارند، دیدار می‌کند، مستحق دریافت جایزه صلح یا جنگ است؟ البته برخی اخبار نیز حاکی از آن است که نرگس محمدی، عضو گروهک منافقین بوده و پسرخاله‌ها و پسرعمه‌هایش به دلیل همکاری با تروریست‌ها اعدام شده‌اند. یکی دیگر از کسانی که از حکم حبس ابد حمید نوری ابراز خوشحالی کرد، رضا پهلوی بود. سلطنت‌طلبانی که امروز سعی دارند از مأمور ترسناک و جنایتکار ساواک قهرمان بسازند حالا منادی جنبش دادخواهی شده‌اند. خاندانی که باید به‌خاطر چپاول ثروت و سرکوب مردم ایران، محاکمه و دادگاهی می‌شدند. هرچند که در ماجرای جنگ غزه به‌خوبی نفاق و ریاکاری غرب در مسائل حقوق بشری برای همگان آشکار شده است و امروز کسی انتظار عدالت و منطق را از سوئد و دیگر کشورهای غربی ندارد؛ اما غربی‌ها به قول وکیل سوئدی حمید نوری «تا کی می‌توانند آشغال‌ها را زیر فرش پنهان کنند؟» یکی از کسانی که منافقین در شبکه‌های مجازی از او برای این رأی دادگاه تشکر می‌کنند، ایرج مصداقی است که نقش ویژه‌ای در پرونده‌سازی علیه حمید نوری داشت و مدعی بود در دورانی که توسط دستگاه قضائی جمهوری اسلامی بازداشت و به پرونده وی رسیدگی شده، موازین دادرسی در محاکم جمهوری اسلامی رعایت نشده است. این اتهام وی به نظام در حالی است که او و تعداد زیاد دیگری (۸۵ نفر) از هم‌کیشانش در همین دادگاه جمهوری اسلامی مورد عفو قرار گرفته‌اند؛ اما حالا گستاخ‌تر شده و از این رأفت برای ضربه زدن به جامعه، امنیت عمومی و دستگاه قضائی استفاده کرده‌اند. حکم نوری یک رسوایی بزرگ برای نظام حقوقی غرب بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار