کد خبر: 1202738
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: بازار خودرو همچنان در رکود مطلق است و خرید و فروشی در این بازار صورت نمی‌گیرد.

جوان آنلاین: سعید مؤتمنی با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته قیمت خودرو‌ها در بازار تغییرات چندانی نداشته است، گفت: قیمت چند خودرو افزایش و در مقابل قیمت چند خودرو نیز کاهش داشته است.

به گزارش فارس، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: به عنوان مثال قیمت پژو پارس از ۵۰۷ میلیون تومان به ۵۱۲ میلیون تومان افزایش یافته و یا قیمت پژو پارس TU۵ از ۶۲۵ میلیون تومان به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است، اما در مقابل قیمت ۲۰۷ اتومات با ۲۰ میلیون تومان کاهش، به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده و قیمت ۲۰۷ دنده‌ای نیز از ۶۴۰ میلیون تومان به ۶۳۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بقیه محصولات نیز در ۱۰ روز گذشته تغییر قیمت نداشته‌اند، اظهار داشت: در بین خودرو‌های مونتاژی قیمت هایما S۷ افزایش ۵۰ میلیون تومانی داشته است و علت، آن است که این خودرو از سوی خودروساز فاکتور نمی‌شود.

مؤتمنی با تأکید بر اینکه بازار خودرو مانند چند ماه گذشته در رکود کامل به سر می‌برد، گفت: در مجموع بازار خودرو مشتری ندارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: از عوامل مؤثر بر افزایش یا کاهش قیمت خودرو‌ها در بازار عرضه خودرو توسط خودروساز است. هرگاه خودرویی توسط خودروساز فاکتور شود، قیمت آن در بازار کاهش و هر گاه خودرویی توسط خودروساز فاکتور نشود، قیمت آن افزایش می‌یابد.

وی در مورد تأثیر عرضه خودرو‌های وارداتی در بازار گفت: خودرو‌های وارداتی در سامانه در حال عرضه است، اما هنوز این خودرو‌ها وارد بازار نشده است، درحالی‌که اگر این خودرو‌ها وارد بازار شود، اثر مثبتی در بازار خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار