کد خبر: 1200893
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
قتل جورج فلوید و حمله با چاقو به قاتل او در زندان همچنان یادآور تنش‌های نژادی در آمریکاست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، رسانه‌های آمریکا به نقل از منابع گزارش دادند که درک شووین، افسر پلیس سابق آمریکا که به قتل جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ متهم شده بود، روز جمعه گذشته در زندان فدرال هدف حمله با چاقو قرار گرفته و مجروح شد.

به گفته افراد مطلع، شووین از حمله جان سالم به در برده است.

این حادثه در زندان فدرال شهر «توسان»، یک زندان با امنیت متوسط در ایالت آریزونا رخ داد.

اداره فدرال زندان‌های آمریکا تایید کرد که یک فرد زندانی در توسان بعد از ظهر روز جمعه گذشته هدف حمله قرار گرفت.

در یک بیانیه محلی گزارش شده که کارکنان زندان این حادثه را مهار کردند و «اقدامات نجات‌بخش» را برای درک شووین انجام دادند.

شووین در آگوست ۲۰۲۲ از یک زندان ایالتی مینه‎سوتا به توسان فرستاده شد تا به دلیل قتل وحشیانه‌ای که باعث مرگ فلوید شد، ۲۲ سال را در زندان بگذراند.

در صحنه مربوط به قتل جورج فلوید از سوی شووین، فیلم ضبط شده از سوی افراد حاضر نشان می‌دهد که شووین در ۲۵ می ۲۰۲۰ به مدت ۱۰ دقیقه روی گردن مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله زانو زد، در حالی که وی به زمین چسبیده بود، نفس‌نفس می‌زد و می‌گفت «نمی‌توانم نفس بکشم.»

پزشکان کمی بعد به محل حادثه رسیدند و فلوید را در آمبولانس سوار کردند و سپس مرگ این شهروند سیاه‌پوست اعلام شد.

درک شووین، افسر سابق پلیس مینیاپولیس، همچنین به دلیل نقض حقوق مدنی این شهروند سیاه‌پوست در حال گذراندن محکومیت فدرال است.
قتل فلوید یادآور تنش‌های نژادی در آمریکا

پرونده قتل جورج فلوید یادآوری بسیار آشکار از تنش‌های نژادی در جامعه آمریکا به شمار می‌رود: مرگ وی موجی از اعتراضات را در سراسر جهان علیه خشونت پلیس و نژادپرستی برانگیخت، اما قربانیان دیگری نیز هستند که سرنوشت مشابهی را متحمل می‌شوند.

به‎عنوان مثال، «امیر لاک»، جوان ۲۲ ساله، در فوریه ۲۰۲۲ در هنگام اجرای حکم جست‌وجو به‌عنوان بخشی از تحقیقات قتل، از سوی پلیس مینیاپولیس هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

«لاک» مظنون به جنایتی که حکم برای آن صادر شده بود، نبود و اصلاً نامی از وی در حکم ذکر نشده بود، اما دادستان از طرح اتهام علیه افسری که جان او را گرفت خودداری کرد.

هزاران آمریکایی در ۲۶ آگوست گذشته در مرکز خرید ملی گرد هم آمدند تا شصتمین سالگرد راهپیمایی در واشنگتن را گرامی بدارند، رویدادی تاریخی در جنبش حقوق مدنی آمریکا که بیشتر به خاطر سخنرانی «من یک رویا دارم» از سوی «مارتین لوتر کینگ جونیور» به یادگار مانده است.

«یولاندا رنی کینگ»، نوه ۱۵ ساله کینگ، با جمعیت حاضر در این مراسم صحبت کرد؛ او گفت که اگر امروز فرصت داشت به پدربزرگش چیزی بگوید، می‌گفت: متاسفم که هنوز باید اینجا باشیم تا خودمان را وقف تمام کردن کار شما و در نهایت تحقق رویای پنهان شما کنیم.

او گفت: ۶۰ سال پیش، کینگ از ما خواست تا با شر سه‌گانه نژادپرستی، فقر و تعصب مبارزه کنیم و امروز، نژادپرستی هنوز با ماست.

به‎تازگی دادگاه عالی آمریکا از رسیدگی به درخواست تجدیدنظر شووین در مورد محکومیت او به قتل در دادگاه ایالتی خودداری کرد.

پیشتر دادگاه استیناف مینه‌سوتا محکومیت او را به قتل در سال ۲۰۲۱ تایید و درخواست او برای محاکمه جدید را رد کرد و درخواست تجدید نظر ثبت شد.

سیر سیاست‌های نژادی و قومی آمریکا در چند دهه آینده نه‌تن‌ها به پویایی در جامعه آفریقایی-آمریکایی، بلکه به روابط بین آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و سایر گروه‌های نژادی یا قومی بستگی دارد؛ پیش‌بینی هر دو سخت است.

سوال کلیدی در جامعه سیاه‌پوستان مربوط به رابطه آشکار بین موفقیت مادی و دلبستگی به سیاست آمریکاست؛ موضوع غیرقابل تصور در روابط قومی این است که چگونه پیچیدگی فزاینده ائتلاف‌های قومی و نژادی و مسائل مربوط به سیاست‌های قومیتی بر رفتار سیاسی آفریقایی-آمریکایی تأثیر می‌گذارد.

آنچه پیش‌بینی را بسیار دشوار می‌کند این نیست که هیچ الگوی واضحی در هر دو حوزه وجود ندارد، بلکه الگو‌های کنونی به شدت دارای بار سیاسی هستند و بنابراین بسیار نوسان دارند و منوط به انتخاب بسیاری از مردم هستند.

امروزه آمریکا دارای یک طبقه متوسط سیاه‌پوست در حال شکوفایی و البته تا حدودی ضعیف است؛ با معیار‌های متعارف درآمد، تحصیلات یا شغل، دستکم یک‌سوم آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را می‌توان در مقایسه با حدود نیمی از سفیدپوستان، به‌عنوان طبقه متوسط توصیف کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار