کد خبر: 1192939
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاحیه نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه صنعتی شریف، وظیفه جنبش دانشجویی را آماده‌سازی دائمی جامعه برای مبارزه با غده سرطانی به نام رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، علی خضریان، در جمع فعالان دانشجویی حاضر در مراسم افتتاحیه نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه صنعتی شریف، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: این روز‌ها و در حالی که رژیم کودک‌کش اسرائیل فجیع‌ترین جنایت‌ها را در کشتار مردم بی‌گناه انجام می‌دهد، شاهد سفر مقامات بلندپایه آمریکا، انگلیس، آلمان و دیگر کشور‌های غربی به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با سران رژیم صهیونیستی هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این دیدار‌ها نشان می‌دهد که سران این کشور‌ها ضمن دلداری به مقامات رژیم صهیونیستی برای شکست سنگینی که در عملیات طوفان الأقصی مواجه شدند، احساس خطر کرده‌اند.

وی یادآور شد: بنا به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، این رژیم در بدترین شرایط خود در چند دهه گذشته قرار گرفته است. بر همین اساس غربی‌ها برای موجودیت این دولت بی‌ملت که همچون یک غده سرطانی در منطقه غرب آسیا است، نگران و مضطرب شده‌اند.

افشای ماهیت جنایات‌کارانه رژیم صهیونسیتی باید در اولویت جنبش دانشجویی باشد

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه تحولات شگرف از دل بحران‌های عمیق زاییده می‌شود و قطعاً پرونده رژیم صهیونیستی با همین بحرانی که در آن گرفتار شده بسته خواهد شد، گفت: یکی از پرتکرارترین سئوالات این روز‌های جوانان این است که در این شرایط وظیفه ما چیست و چه کاری می‌توانیم برای دفاع از مظلومان فلسطین انجام دهیم؟ برهمین اساس معتقدم افشای ماهیت جنایات کارانه رژیم صهیونسیتی باید در اولویت همه ارکان کشور به ویژه جنبش دانشجویی قرارگیرد.

وی نابودی رژیم غاصب اسرائیل را نیازمند افزایش ظرفیت اجتماعی و باورمندی برچیده شدن این غده سرطانی عنوان کرد و گفت: باید جنبش دانشجویی برای کار فکری، عقیدتی و تبلیغاتی روی جامعه و افکار عمومی و آماده سازی جامعه برای اتفاق بزرگ و تحقق وعده الهی، خود را نشان دهد.

خضریان یادآور شد: مسأله فلسطین نباید تبدیل به موضوعی شود که جامعه نسبت به آن بی‌حس و بی‌تفاوت شود. آیا حتماً باید جنایتی نظیر کشتار بیش از هزار نفر در بیمارستان المعمدانی رخ دهد که جامعه نسبت به حقانیت فلسطینیان و ضرورت مبارزه با اسرائیل حساس شود؟ در حالی که، چون ما نتوانستیم ظلم اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین را به مسأله اصلی تبدیل کنیم و خطرات رشد این غده سرطانی را به طور صحیح مطرح کنیم، شاهدیم که بخش‌های مختلف اجتماعی تنها در مواقعی که این جنایت از حد می‌گذرد، یاد فلسطین می‌کنند.

وی با اشاره به رویکرد‌های صهیونیست‌ها در دنیا ادامه داد: در قرآن سرسخت‌ترین مردم را در دشمنی با اهل ایمان را یهودیان و به تبع آن‌ها مشرکان معرفی کرده است. کسانی که مدعی ایمان به آیین حضرت موسی (ع) هستند، اما در قرآن به صراحت اهل ایمان را از اینکه مانند این قوم که موسی (ع) را نیز آزار دادند، بر حذر داده است.

در سال‌های اخیر کار فکری گسترده درباره فلسطین و ایدئولوژی صهیونیست‌ها نشده است

خضریان تأکید کرد: مسأله فلسطین، موضوعی انسانی در مواجهه با کسانی است که هیچ توجهی به انسانیت و حقوق بشر ندارند. باید این موضوع در دانشگاه‌های ما تبدیل به یک موضوع اصلی و مهم شود. معتقدم در سال‌های اخیر کار فکری گسترده روی موضوع فلسطین و شناخت ایدئولوژی صهیونیست‌ها نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس درباره نحوه مواجهه با این غده سرطانی در جامعه گفت: امام خمینی (ره) واژه دقیقی در مورد ماهیت این رژیم گفتند، اینکه اگر نسبت به این غده سرطانی غافل شویم، تمام وجود جوامع را می‌گیرد. همانطور که امروز هم با عوارض این غده سرطانی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: باید این حقیقت را درست منتقل کنیم که اگر ما از جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم، جدای از وظیفه انسانی ما نسبت به مظلومان است، به این دلیل است که رژیم صهیونسیتی مسأله ما نیز هست. چراکه هیچ قول و قراری نیست که جنایات رژیم صهیونیستی در جا‌های دیگر تکرار نشود، بلکه مسأله فلسطین باید پرونده در جریان و همیشه باز جنبش دانشجویی باشد.

خضریان گفت: امروز حتی تکنوکرات‌های غربگرا هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید به موضوع فلسطین پرداخت و وظیفه جنبش دانشجویی آماده‌سازی جامعه و ایجاد دغدغه دائمی است تا جامعه برای درمان و حذف این غده سرطانی به فکر درمان اساسی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار