کد خبر: 1190539
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
ارتش پاکستان از درگیری با طالبان پاکستان در مرز با افغانستان و کشته شدن 2 نفر از نیروهای خود و 5 نفر از طرف مقابل خبر داد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ارتش پاکستان روز دوشنبه از درگیری با طالبان پاکستان در مرز با افغانستان خبر داد.

به گزارش وبگاه «سی تی وی نیوز»، طالبان پاکستان روز دوشنبه در جریان عملیات کمین در مرز با افغانستان با نیروهای ارتش پاکستان درگیر شدند و طی این حادثه ۲ نظامی پاکستان و پنج نیروی طالبان کشته شدند.  

ارتش پاکستان اعلام کرد که این تیراندازی در منطقه «ژوب» در استان بلوچستان رخ داده است. طالبان پاکستان نیز در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. طالبان پاکستانی با نام تحریک طالبان پاکستان یک گروه جداگانه اما متحد با طالبان افغانستان است.  

تسلط طالبان بر افغانستان، طالبان پاکستان را در حمله به  پلیس و نظامیان در سراسر کشور از جمله بلوچستان تشدید کرده اند، جسورتر کرده است .تحریک طالبان پاکستان همچنین از حمایت گروه‌های جدایی‌طلب محلی برخوردار است.

استان «بلوچستان» در پاکستان شاهد افزایش ۶۵ درصدی حملات تروریستی بود. استان «خیبر پختونخوا» به استثنای مناطق قبیله ای خود، افزایش ۸۳ درصدی حملات شبه نظامیان را از ژوئیه تا اوت داشته است. پاکستان بارها از دولت موقت افغانستان خواسته تا علیه افراد و نهادهایی که پاکستان را تهدید می‌کنند عمل کند و به تعهدات خود در قبال جامعه بین‌المللی پایبند باشد.

 از ماه اوت به این سو، در ماه اوت پاکستان شاهد افزایش قابل توجهی در حملات تروریستی در سراسر کشور بود و تاکنون ۹۹ مورد عملیات تروریستی ثبت شده است. بر اساس این داده‌ها، این بیشترین تعداد ثبت شده در یک ماه از نوامبر ۲۰۱۴ به این سو است. این داده‌ها حاکی از افزایش  ۸۳ درصدی در ماه اوت در مقایسه با ژوئیه دارد.

این کشور اخیرا صحنه ناآرامی‌های سیاسی بوده است. به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست‌ وزیر سابق، اعتراضات شدیدی در چندین شهر پاکستان به راه افتاد و خشونت‌های این اعتراضات به مرگ چندین نفر و جراحت صدها نفر انجامید و دادگاه عالی پاکستان دستور آزادی عمران خان با قرار وثیقه را صادر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار