کد خبر: 1184380
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
نگاهي ديگر به ديدار فعالان رسانه‌اي ضدانقلاب با وزير اطلاعات اسرائيل
بعد از فتنه سال گذشته كه يك جنگ تركيبي عليه جمهوري اسلامي بود، اگر كسي هم قصد داشت رابطه رسانه‌هاي معاند را با رژيم‌صهيونيستي مخفي كند، ديگر نمي‌توانست.

با گذشت چند روز از انتشار خبر ديدار فعالان رسانه‌اي ضدانقلاب با گيلا گامليل، وزير اطلاعات صهيونيست‌ها همچنان تحليل‌ها و گزارش‌ها پيرامون آن ادامه دارد. فعالان سياسي و رسانه‌اي معتقدند رسانه‌اي‌شدن اين جلسه، خودزني اين فعالان رسانه‌اي بوده است. از سويي اصل چنين ديداري اثبات ادعاي ايران است كه بارها از طرف مقامات كشور بيان شده كه سرويس‌هاي امنيتي خارجي نقش ليدري و راهبري اغتشاشات در ايران را بر عهده داشته و دارند.
فضائلي: نقش رسانه در آشوب‌هاي پارسال يك نقش اصلي است
مهدي فضائلي، كارشناس رسانه و فعال سياسي در گفت‌وگو با مهر، در خصوص ديدار اخير وزير اطلاعات رژيم‌صهيونيستي با خبرنگاران ضدانقلاب گفت: اين ديدار نكات متعددي را روشنگري مي‌كند كه اولين نكته آن حضور رژيم‌صهيونيستي در صف مقدم مقابله با نظام است. وي با اشاره به اهميت و نقش رسانه‌ها تأكيد كرد: نكته ديگر از اين جلسه نقش و اهميت رسانه‌هاست و نشان مي‌دهد رسانه يكي از مهم‌ترين ابزار آنها در مقابله با نظام رسانه و فعاليت‌هاي آنان در حوزه شناختي است؛ موضوعي كه از مدت‌ها قبل شروع شده است و روزبه‌روز پيچيده‌تر خواهد شد و ابعاد جديدي پيدا خواهد كرد. فضائلي با نزديك‌شدن سالگرد مرگ مهسا اميني و تداخل آن با اين نشست تصريح كرد: تشكيل اين جلسه در آستانه سالگرد حوادث پاييز سال گذشته نشان مي‌دهد نقش رسانه‌ها در اين ماجرا يك نقش اصلي و در صدر فهرست ابزارهايي است كه دشمنان از آن استفاده كرده و مي‌كنند.
اين كارشناس رسانه اذعان داشت: اين نشست پيوند عميق شبكه‌هاي معارض با نظام را با رژيم‌صهيونيستي مشخص مي‌كند؛ آنها كه ادعا مي‌كنند منافع اصلي مردم ايران را پيگيري می‌کننداما با دشمن اصلي كشور كه رژيم‌صهيونيستي است جلسه و نشست برگزار مي‌كنند، آن هم با دستگاه امنيتي اين رژيم كه دانشمندان كشور را ترور كرده و اقدامات تخريبي عليه صنايع كشور انجام داده است تا يك بار ديگر ثابت كند ادعاهاي مردم‌دوستي آنان پوچ و بي‌مبناست و اتفاقاً اين رسانه‌هاي معاند در صف مقدم دشمني با مردم و منافع ما قرار دارند.
فضائلي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب همزمان با حوادث و ناآرامي‌هاي پاييز گذشته گفت: تشكيل اين جلسه تأييدي است بر صحت تحليل رهبر معظم انقلاب از حوادث سال گذشته كه بر اساس نقشه دشمن اين اتفاقات رقم خورد. به گمان من، تشكيل اين جلسه به شكل علني نشان از حماقت دشمنان ما دارد كه اينگونه خودشان را رسوا می‌کنند و لو مي‌دهند.
بانكي‌پور: رژيم‌صهيونيستي
دنبال حفظ موقعيت خود است
اميرحسين بانكي‌پور، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اقدام برخي رسانه‌هاي معاند مبني بر علني‌كردن ارتباط خود با رژيم‌صهيونيستي بيان كرد: از گذشته‌ها براي همه مبرهن بود كه پشتوانه امپرياليسم خبري، صهيونيست‌ها هستند، يكي از بخش‌هايي كه صهيونيست‌ها سعي كردند در آن نفوذ كامل داشته باشند، بخش خبري بود و نفوذ رسانه‌اي يكي از برنامه‌هاي استراتژيك صهيونيست‌هاست.
وي در ادامه اظهار كرد: از قديم اين موضوع بر همگان روشن بود كه از بي‌بي‌سي تا ايران‌اينترنشنال يك سياست را دنبال مي‌كنند و اين رسانه‌ها عمدتاً صهيونيستي هستند كه يا به صورت مستقيم يا به صورت واسطه‌اي از جنبه اقتصادي گرفته تا از نظر فكري از سوي صهيونيست‌ها حمايت مي‌شوند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اينكه در يك برهه‌اي اين خائنان ارتباط خود را با رژيم‌صهيونيستي، مخفي نگه داشته و امروز آن را علني كرده‌اند، به اين موضوع بر مي‌گردد كه موقعيت رژيم‌صهيونيستي به خطر افتاده و در سطح دنيا تنزل پيدا كرده است. زماني كه يك مجموعه‌اي احساس كند در حال از دست دادن پشتوانه خود است، آنگاه هر چه را پنهان دارد،علني مي‌كند تا بتواند جايگاه خود را در جغرافياي سياسي و فرهنگي دنيا حفظ كند.
ايماني: به ضرر اپوزيسيون خارج‌نشين شد
ناصر ايماني، تحليلگر مسائل سياسي در گفت‌وگو با ايسنا درباره ديدار برخي فعالان رسانه‌اي خارج از كشور با وزير اطلاعات رژيم‌صهيونيستي اظهار كرد: ما در حوادث سال گذشته اعلام كرديم امريكا، انگليس و رژيم‌صهيونيستي پشت صحنه اتفاقات كشور هستند اما شايد پذيرفتن اين مسئله براي برخي راحت نبود، البته اين مسئله به آن معنا نيست كه ما در كشور نارضايتي داخلي نداشتيم. وي ادامه داد: ديدار خبرنگاران رسانه‌هاي فارسي‌زبان با وزير اطلاعات رژيم‌صهيونيستي مي‌توانست علني نشود اما وقتي اين ديدار رسانه‌اي و علني مي‌شود، به آن معناست كه آنها خيلي اميدوارند كاري را كه سال گذشته نيمه‌تمام ماند اصطلاحاً امسال تمام كنند، بنابراين علني به صحنه مي‌آيند تا به عناصر فعال ضدجمهوري اسلامي در خارج و داخل كشور بگويند رژيم‌صهيونيستي با تمام قوا در صحنه حضور دارد.
اين تحليلگر مسائل سياسي با اعتقاد به اينكه علني‌شدن اين ديدار به ضرر اپوزيسيون خارج‌نشين بود، گفت: جهان غرب و اين اپوزيسيون شناخت دقيقي از جامعه ايراني ندارد. آنها تصور مي‌كنند به جز اقليتي، همه مردم ايران چه آنها كه سال گذشته در اعتراضات شركت كردند، چه آنها كه شركت نكردند اما از اعتراضات حمايت كردند، به دنبال براندازي نظام سياسي در ايران هستند. دشمنان فكر مي‌كند با برگزاري چنين نشست‌هايي مردم ايران به حضور آنها دلگرم مي‌شوند، در حالي ‌كه اكثريت مردم ايران روحيه بيگانه‌ستيزي دارند و ممكن است انتقاداتي داشته باشند يا حتي مخالف جمهوري اسلامي باشند اما اين به آن معنا نيست كه موافق امريكا، انگليس و رژيم‌صهيونيستي باشند. تصور آنها اين است كه مردم معترض، موافق اقدامات آنها هستند.
ايماني با اشاره به اينكه يكي از ضربه‌هاي بزرگي كه اپوزيسيون و كشورهاي حامي آنها خوردند، بابت تصور اشتباه از مردم ايران بود، گفت: يكي از انتقادات سال گذشته مردم به رهبران اپوزيسيون خارج از كشور اين بود كه آنها عناصر بسيار ضعيف، وابسته و منفعت‌جو هستند و در اندازه‌اي نيستند كه يك نظام جديد در ايران تشكيل دهند. خود اپوزيسيون هم تصور درستي از جامعه ايران نداشت، بنابراين ديدار با وزير اطلاعات رژيم‌صهيونيستي علني شد، البته جاي خوشحالي دارد كه آنها چنين تصوري دارند و اين ديدار را علني كردند.
جلالي: رسانه‌هاي معاند همواره در زمين رژيم‌صهيونيستي بازي كرده‌اند
حجت الاسلام حسين جلالي، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به ديدار برخي رسانه‌هاي معاند با وزير اطلاعات رژيم‌صهيونيستي و علني‌كردن اين ارتباط بيان كرد: رابطه اين رسانه‌هاي معاند با رژيم‌صهيونيستي موضوع پنهاني نيست. عملكرد آنها نيز نشان مي‌دهد كاملاً مطابق ميل و خواسته صهيونيست‌ها عمل كرده‌اند و گام برداشته‌اند. نماينده مردم رفسنجان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بعد از فتنه سال گذشته كه يك جنگ تركيبي عليه جمهوري اسلامي بود، اگر كسي هم قصد داشت رابطه اين رسانه‌هاي معاند را با رژيم‌صهيونيستي مخفي كند، ديگر نمي‌توانست.
وي در ادامه تأكيد كرد: مردم ديگر باورشان شده بود حركت، روند و صحبت‌هاي اين رسانه‌هاي معاند همه گوياي ارتباط تنگاتنگ و پيوند محكم با رژيم‌صهيونيستي است اما تا به امروز هيچ‌گاه به صورت مشهود و محسوس اين رابطه را علني نكرده بودند ولی امروز ديگر علني شده است، حرف‌ها و نوشته‌هاي اين رسانه‌ها نيز اين موضوع را تأييد مي‌كند.
جلالي افزود: هر چه دشمن مي‌خواهد، اين رسانه‌ها و افراد خائن دنبال مي‌كنند. دشمن به دنبال براندازي و حذف طرف مقابل خود است. سياست ما نيز همواره اين بوده است رژيم‌صهيونيستي از صفحه روزگار محو شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار