کد خبر: 1181118
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر اموری مانند تمدید و ابطال پروانه وکالت از باب مجوز کسب و کار زیرنظر وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار گیرد، مشکل‌ساز خواهد بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، معاون اول قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمد مصدق گفت: اگر اموری مانند تمدید و ابطال پروانه وکالت از باب مجوز کسب و کار زیرنظر وزارت امور اقتصاد و دارایی قرار گیرد، مشکل‌ساز خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد مصدق روز جمعه در حاشیه برگزاری آزمون ملی وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه در دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون سپردن امور وکالت به وزارت اقتصاد در مشهد گفت: قوه قضاییه در جریان این موضوع نیست و ما هنوز نمی‌دانیم منشا و علت این تصمیم چه چیزی بوده است.

وی ضمن انتقاد از آنچه در مجلس تصویب شده، اشاره کرد: بر اساس قوانین و مقررات آنچه که به قوه قضاییه مربوط است، باید حداقل با مشورت و اطلاع این قوه صورت گیرد، البته قوه قضائیه فقط نظر خود را می‌دهد و نمایندگان مجلس مختار هستند بپذیرند یا نپذیرند!

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: براساس تاکید رییس قوه قضاییه، وقتی مصوبه‌ای در مجلس تصویب شد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، هر چند مخالف نظر قوه قضاییه هم باشد تمکین می‌کنیم و تاکنون این موضوع را اثبات کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مصدق گفت: امید است کانون‌های وکلا، مرکز وکلا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه دور یک میز نشسته و با هم گفتگو کنند و حاصل مباحث و نظرات کارشناسی به صورت مصوبه و قانون درآید.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: اقلیت‌ها هم می‌توانند وکیل شوند مشروط به اینکه براساس قانون واجد شرایط باشند از جمله اینکه قانون اساسی را بپذیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار