کد خبر: 1180061
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
رئیس شورای شهر تهران گفت: عده ای امروز فکر می کنند که با تر و خشک کردن آمریکا و پیروی از آمریکا می‌توانند به قدرت برسند ولی سخت در اشتباه هستند و باید به تاریخچه کودتای ۲۸ مرداد مراجعه کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در اولین مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ورامین، اظهار کرد: آزادگان اسوه مقاومت و ایثار هستند، جا دارد یاد کنیم از سید آزادگان سرافراز مرحوم ابوترابی که نمونه بارز استاد دانشگاه و رهبر پیش رو در اردوگاه‌های عراق بود و نمونه بارز مقاومت و ایثار بود زیرا شکنجه های فراوانی را تحمل کرده است و از اعتقادات خود کوتاه نیامد و به عنوان نماد مقاومت در اسارات در جهان معرفی شد.

وی گفت: بیش از 200 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب شده است تا ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم، مرداد ماه برگ عبرت دیگری در تاریخ است، 28مرداد سال 1332 که بنده از نزدیک با این موضوع آشنا هستم، این کودتا و نتیجه بدست آمده از این کودتا سرنگونی دولت مصدق و خانه نشین کردن مصدق بود، دولت آمریکا با تزریق دلارهای آمریکایی در بین اغتشاشگران و آشوبگران توانستند یک کودتایی شکل بگیرد.

چمران افزود: علت ایجاد کودتا این بود که بین دولت و رهبر مذهبی آن زمان کشور ایجاد تفرقه صورت گرفته بود و دلیل دیگر دو سال کامل یک قطره نفت کشور فروخته نشد ولی دولت مقاومت کرد این دو عامل باعث شد که آمریکا و انگلیس دست به کودتا بزنند، عده ای امروز فکر می کنند که با تر و خشک کردن آمریکا و دفاع و پیروی از امریکا می توانند به قدرت برسند ولی سخت در اشتباه هستند و باید به تاریخچه کودتای ۲۸ مرداد مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: علت ناراحتی آمریکا از جمهوری اسلامی، پیشرفت و ترقی کشور است، کشور و دین اسلام رو به جلو خواهد رفت و این امر اعتقاد ماست، ایمان و امید به آینده روشن و پایدار است و پیروزی نهایی کشور قطعی است.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: این پیروزی و موفقیت نشأت گرفته از جریان کربلا و اربعین حسینی است، واقعه کربلا از بین رفتنی نیست، زیرا شهدای دفاع مقدس ادامه دهنده مسیر و جریان کربلا هستند، در دفاع مقدس اتحاد داشتیم و امام خمینی(ره) جلو بود و الباقی سرباز امام راحل بودیم که توانستیم به پیروزی برسیم.

چمران در ادامه این مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: آمریکا امروز با تمامی رسانه ها و جریانهای موجود دلسوز مردم نیست، همان طور که آمریکا دولت ملی دکتر مصدق را بر زمین زد زیرا در مقابل خواسته های آمریکا و انگلیس ایستادگی کرد، اغتشاشات سال قبل برگرفته از غفلت مسوولان و خانواده ها از نیروهای جوان و انقلابی است، ما از کودکان و جوانان خود غافل شدیم دشمن بر روی فضای مجازی بسیار کار کرده بود که اتفاقات سال قبل رخ داد، چرا که در مسیر درست حرکت نکردیم ولی دشمن از ما بهتر برای روی جوانان کار کرد و با برنامه و سازماندهی شده کار کرده بود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: دشمن بر روی انتخابات برنامه دارد، نیروهای جوانان انقلابی و جوانان کشور را ساماندهی کنیم، زیرا جوانان با قدرت زیاد و با نیروی تازه وارد مسیر انقلاب می شوند.

وی در پایان گفت: مردم ورامین از مردم پیشرو و پیش قدم انقلاب اسلامی هستند، در بحث انتخابات نیز پیشرو باشید، جوانان دیار ۱۵ خرداد را نیز تشویق کنید تا انتخابات نیز زبانزد باشند، کشور در همه عرصه رو پیشرفت است، فشار بر مردم بوده و هست، اگر هماهنگ و هموار باشیم به قلعه پیشرفت دست خواهیم یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار