کد خبر: 1177296
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کمیسیون انتخابات انگلیس اعلام کرد، هدف «حمله سایبری پیچیده» قرار گرفته و هکرها به انبوهی از داده‌های این نهاد دسترسی پیدا کرده‌‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  کمیسیون انتخابات انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد، هدف یک «حمله سایبری پیچیده» که منجر به افشای داده‌های شخصی میلیون‌ها رای‌‌دهنده این کشور شد، قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» کمیسیون انتخاباتی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، اکتبر سال گذشته ابتدا وقوع «فعالیت‌های مشکوک» را در سیستم‌های خود شناسایی کرد و بعدا فهمید که «عاملان متخاصم» نخستین بار در ماه اوت ۲۰۲۱ توانسته‌اند به این سیستم‌ها دسترسی یابند.

این نهاد انگلیسی در بیانیه خود توضیح داد: «عاملان این حمله سایبری توانستند به سرور‌های کمیسیون انتخابات انگلیس که حاوی داده‌های مربوط به پست الکترونیکی ما، سیستم‌های کنترل ما و نسخه‌هایی از داد‌ه‌های رای دهندگان انتخابات بودند دسترسی پیدا کنند.»

کمیسیون انتخابات انگلیس تاکید کرد، هکر‌ها توانسته‌اند به نسخه‌های مرجع از داده های رای دهندگان انگلیسی که توسط این کمیسیون برای اهداف پژوهشی و تحقیقاتی و بررسی مجاز بودن کمک‌های مالی سیاسی نگهداری می‌شدند دسترسی یابند.

در ادامه این بیانیه نوشته شد: «داده‌هایی که در زمان وقوع این حمله سایبری در سرورها نگهداری می‌شدند شامل نام و آدرس همه اشخاص بریتانیایی که در بازه زمانی 2014 تا 2022 به عنوان رای‌دهنده ثبت نام کردند و همچنین اسامی انگلیسی‌های ساکن خارج که به عنوان رای‌دهنده ثبت نام کردند، بودند.»

همچنین طبق این بیانیه، در جریان این «حمله سایبری پیچیده»، سامانه پست الکترونیکی این کمیسیون هم در دسترس هکرها قرار گرفت.

کمیسیون انتخابات انگلیس اظهار کرد، اطلاعاتی که در این حادثه افشا شدند ریسک بالایی را متوجه افراد نمی‌کنند و دلیل انتشار بیانیه این کمیسیون، اطلاع‌رسانی درباره «حجم زیاد داده های شخصی که در زمان این حمله سایبری به صورت بالقوه مشاهده یا حذف شده‌اند» است.

این کمیسیون در ادامه بیانیه خود نوشت: «این حمله تاثیری بر فرآیند انتخاباتی، حقوق یا دسترسی هر فرد به روند دموکراتیک و همچنین وضعیت ثبت نام انتخاباتی تمامی اشخاص نگذاشته است.»

کمیسیون انتخاباتی انگلیس همچنین اعلام داشت، از کسانی که اطلاعاتشان در این حمله سایبری آسیب دید عذرخواهی می‌کند و در حال همکاری با متخصصان امنیتی برای تحقیق در مورد این حمله سایبری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار