کد خبر: 1175585
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: راه کوتاه مدت ایجاد اشتغال، مهارت آموزی رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، جلیل شهریاری در نشست قرارگاه مهارت آموزی با حضور گروه‌های جهادی فعال، اظهار کرد: با هدف مردمی سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با دهیاران، فعالان اجتماعی، اصناف و روحانیون، گروه های جهادی و رسانه ها و افراد صاحب تریبون نشست توجیهی برگزار تا آنان بتوانند افراد هدف را برای فراگیری آموزش های مهارتی تشویق کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: تلاش میکنیم با توانمندسازی جوانان بیکار آنان را از افتادن در دام مشاغل کاذب و مدرک گرایی نجات داده و زمینه اشتغال پایدار و سالم را فراهم کنیم.

این مسئول ادامه داد: همچنین توانمند سازی جوانان استان، ضریب استفاده از نیروی کار غیربومی را کمتر می کند و هر منطقه میتواند از نیروی کار بومی برای پیشبرد امور استفاده کند.

وی گفت: کمترین ضریب بیکاری را از فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای داریم چرا که آموزش منتج به اشتغال را در بین مردم ترویج می دهد.

شهریاری گفت: جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی را میتوانیم با آموزش های فنی و حرفه ای خودکفا و توانمندسازیم، راه کوتاه مدت ایجاد اشتغال، مهارت آموزی رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: ۲۸۵۱۲ نفر را سال قبل آموزش داده‌ایم بیشترین آموزش‌ها برای سربازان در پادگان‌ها با ۸۳۶۷ نفر بوده است،، همچنین سال قبل ۳۵۵۴ نفر در محیط کار واقعی آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای برای همه اقشار جامعه است، گفت: برای معتادین بهبودیافته نیز در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ آموزش‌های لازم برگزار شده است.

شهریاری اضافه کرد: سال گذشته ۲۶۰۶ نفر از آموزش دیدگان متقاضیان مهارت آموزی بوده‌اند و حدود ۹۰ درصدشان به اشتغال رسیده‌اند.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: تلاش برای فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط جوانان خودکفایی آنان را به دنبال دارد.

سرهنگ غلامرضا ملایی بیان کرد: مهارت آموزی در پادگان‌ها سبب شده که سربازان بعد از اتمام دوره سربازی جذب بازار کار شده و با مهارت و حرفه‌ای که آموخته‌اند برای خود ایجاد اشتغال کنند.

این مسئول گفت: در بسیج سازندگی در دو حوزه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی کار می‌کنیم که در حوزه محرومیت زدایی 2180 گروه جهادی ثبت شده در زمینه های مختلف داریم که این گروه‌های جهادی به فراگیری آموزش‌های تخصصی اقدام و توانمند می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ گروه جهادی تخصصی بوده و فعالیت ویژه دارند، برای توانمندسازی گروه‌های جهادی ۴ قرارگاه پهنه‌ای در سطح استان داریم و اقدامات لازم را برای تجهیز آنها در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان افزود: ظرفیت شبکه تسهیلگری را در تمامی شهرستان‌ها داریم، همچنین ۱۵۰۰ صندوق اشتغال زا  مردمی را داریم در هر شهرستان یک کارشناس مشاور و تسهیلگر وجود دارد که زمینه جذب تسهیلات توسط متقضایان را فراهم کرده و آنان را به بانک ها معرفی می کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از ورود گروه‌های جهادی به عرصه ترویج مهارت آموزی برای جوانان مناطق مختلف، قول مساعد برای همکاری در این زمینه داد و گفت: علاوه بر ترویج مهارت های آموزشی، تلاش شود هر گروه جهادی یک مربی بوده و خود نیز در رشته های مختلف توانمند شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار