کد خبر: 1175206
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
سفیر ایران در اسلام آباد در پی اقدام تروریستی دیروز در باجور با رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان ‌دیدار کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان به همراه جمعی از دیپلمات‌های ایرانی به منظور ابراز همدردی و تسلیت به دولت و ملت پاکستان با مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در اسلام آباد ملاقات کرد.

وی مراتب تسلیت دولت جمهوری اسلامی ایران، پیام رئیس جمهور و وزیر امور خارجه را در محکومیت حادثه روز گذشته در منطقه باجور منطقه کهر پیشاور به رهبر حزب جمعیت علمای اسلام و دیگر رهبران این حزب ابلاغ کرد.

سفیر ایران در این دیدار ضمن ابراز همبستگی با خانواده‌های آسیب دیده در این حادثه گفت: در این ساعات سخت علماء باید با برائت از گروه‌های تروریستی که آسیب جدی به چهره اسلام وارد کرده‌اند، چهره حقیقی اسلام را به جهانیان و جوانان بشناسانند.

امیری مقدم عنوان کرد: ایران هم در گذشته تجربه تلخ چنین حملات تروریستی و کورکورانه را داشته و بیش از ۱۷ نفر از شهروندان ایرانی در عملیات‌های تروریستی در چهار دهه گذشته پس از انقلاب اسلامی توسط گروه‌های افراطی و مورد حمایت کشورهای غربی به شهادت رسیدند. نکته قابل توجه این است که امروز رهبران این گروهک‌های تروریستی همه در کشورهای غربی اقامت دارند.

وی گفت: صلح و امنیت ایران و پاکستان به یکدیگر وابسته است، لذا مناسبات دوجانبه برای تقویت همکاری‌های مشترک و همچنین مقابله با جریان افراط و تروریسم باید تقویت شود.

در این دیدار رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان ضمن قدردانی از مواضع پویای جمهوری اسلامی ایران در محکومیت این اقدام تروریستی گفت: ما معتقدیم که امنیت ایران امنیت پاکستان و امنیت پاکستان امنیت ایران است.

وی افزود: کشورهای اسلامی موظف هستند با هوشیاری و اتحاد با چنین دسیسه‌هایی که در واقع از سوی استعمار تحمیل شده، مقابله کنند.

رئیس حزب جمعیت علمای اسلام با انتقاد از دیدگاه افراطی عناصر خشونت طلب به بهانه جهاد و اسلام، گفت: مدعیان به اصطلاح جهاد به ارزش‌های اسلامی و مسلمانان آسیب می‌رسانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار

ر