کد خبر: 1174952
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
واشنگتن در پی ربوده شدن یک زن آمریکایی و دخترش در هائیتی به آمریکایی‌ها نسبت به سفر به این کشور هشدار داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه دولت واشنگتن در پی ربوده شدن کارمند زن آمریکایی یک سازمان خیریه غیرانتفاعی و دخترش در هائیتی به آمریکایی‌ها نسبت به سفر به این کشور هشدار داد. این وزارتخانه همچنین از پرسنل غیرضروری خود خواست به دلیل نگرانی‌های امنیتی آنجا را ترک کنند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، سازمان خیریه «ال روی هائیتی» در بیانیه‌ای اعلام کرد، «آلیکس دورسینویل»، پرستار آمریکایی که برای این سازمان کار می‌کرد و دخترش روز پنجشنبه گذشته ربوده شده‌اند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دورسینویل صبح روز پنجشنبه گذشته به همراه دخترش در محوطه اطراف مقر این سازمان خیریه در نزدیکی شهر پورتوپرنس ربوده شدند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، این زن، همسر «ساندرو دورسینویل»، مدیر و بنیانگذار خیریه «ال روی هائیتی» است..

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد با مقام‌های هائیتی برای رسیدگی به این اتفاق «ارتباطی منظم» دارد. مقام‌های هائیتی از مدتی پیش خواستار دریافت کمک‌های بین‌المللی برای مقابله با گسترش فعالیت باندهای مسلح در این کشور شده‌اند.

سازمان «ال روی هائیتی»، یک سازمان خیریه مسیحی و اداره کننده یک مدرسه برای کودکان و برنامه‌های آموزشی، فنی حرفه‌ای و بهداشتی در هائیتی است.

طبق اعلام این سازمان، آلیکس دورسینویل اصالتا اهل ایالت نیوهمپشایر آمریکا است که از مدتها پیش در هائیتی زندگی کرده تا یک کلینیک کودکان متعلق به این سازمان را اداره کند.

وزارت امور خارجه آمریکا به اتباع آمریکایی هشدار داد: «آدم‌ربایی در هائیتی گسترش یافته و شهروندان آمریکایی مرتبا قربانی این آدم‌ربایی‌ها می شوند. این آدم‌ربایی ها اغلب به مذاکره برای دریافت خون‌بها و وارد شدن آسیب های فیزیکی به شهروندان آمریکایی که قربانی شدند، منجر می‌شوند.»

اوایل ماه جاری میلادی،‌ شورای امنیت سازمان ملل نشستی را با هدف بحث درباره وضعیت وخیم جرم و جنایت در هائیتی برگزار کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار