کد خبر: 1173072
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
استاندار مازندران با اشاره به اینکه خط پروازی روسیه به ساری راه‌اندازی می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد گردشگری با حضور ۲۰۰ نفر از فعالان گردشگری در استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سیدمحمود حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در تشریح سفر هیأت تجاری مازندران به روسیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم راهبرد توسعه ارتباط خارجی را با محوریت تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه را با هدف بی‌اثر کردن تحریم غرب در برنامه کاری خویش قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان مازندران از ظرفیت همجواری با کشورهای همسایه استفاده نبرده است، گفت: قابلیت‌های موجود در استان می‌تواند گام مهمی در توسعه بردارد در همین ارتباط پیگیری توسعه اقتصادی رادر برنامه کاری قرار دادیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: این سفر به مدت ۶ روز برنامه‌ریزی شد که نشست‌های با مقامات استان‌های آستاراخان، ولگوگراد و برخی مقامات مسکو دیدارهای داشتیم.

حسینی‌پور با اشاره به مشکلاتی که در گمرک وجود داشت، افزود: رایزنی برای کاهش زمان انتقال کالا در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه سه کارگروه برای توسعه اقتصادی با طرف روسیه تشکیل شده است و این کارگروه تا سه ماه بعد از سفر فعال است.

استاندار مازندران اضافه کرد: همه پیشنهادات انجام شده در این سفر منجر به انعقاد قرارداد تجاری اقتصادی می‌شود.

وی در ارتباط با مشکلات بانکی که برای مراودات تجاری وجود دارد، گفت: در مراودات با طرف روسی مشکل انتقال پول رفع می‌شود و رایزنی‌ها هم در این زمینه انجام شده است.

حسینی‌پور در ادامه از برنامه‌ریزی برای تامین نیازمندی‌های استان‌های همسایه روسیه به موتور انواع کشتی خبر داد و افزود: طرف روسی برای انعقاد قرارداد به‌زودی به مازندران سفر می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نیازمندی‌های طرف روسی به صادرات مواد غذایی تولید شده در استان، اظهار کرد: در استان ما نیاز به تولید کالای صادرات محور داریم.

استاندار مازندران در ادامه خواستار برنامه‌ریزی برای تقویت کریدور شمال به جنوب شد و گفت: در این زمینه نیاز داریم که فعالان رسانه ای در این زمینه همکاری مناسب داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی روسیه در تولید نهادهای دامی، افزود: برنامه‌ریزی کردیم که واردات نهادهای دامی از خزر وارد کشور شود.

حسینی‌پور تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد گردشگری با حضور ۲۰۰ نفر از فعالان گردشگری در استان در دستور کار قرار دارد و خط پروازی روسیه به ساری نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی درباره پیشنهاد راه‌اندازی خط دریایی گردشگری، گفت: این طرح مورد موافقت قرار گرفته و طرف روسی از را‌ه‌اندازی بزرگترین کشتی کروز در دریایی خزر خبر داد که عملیات ساخت این کشتی تا  ۹۵ درصد انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار