کد خبر: 1171492
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا فاش کرد، دونالد ترامپ با وجود طرح ادعای وقوع تقلب در انتخابات سال 2020 در صحبت با او شکستش در انتخابات را پذیرفته است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «کریس کریستی»، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی آمریکا و رقیب دونالد ترامپ در رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه در مصاحبه‌ای فاش کرد ترامپ در مکالمه‌ای با او «مستقیما» گفت که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شکست خورده است.

به نوشته پایگاه نشریه «ایندیپندنت»، اخیرا رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، چند دادستان فدرال مسئول تحقیق درباره تلاش‌ ترامپ برای لغو نتایج انتخابات 2020 در هفته‌های اخیر از چند شاهد از جمله «جارد کوشنر»، داماد ترامپ و «هوپ هیکس»، دستیار سابق او در کاخ سفید بازجویی کرده‌اند؛ هدف آنها این بوده که بفهمند آیا ترامپ با وجود اصرار های علنی بر وقوع تقلب در انتخابات 2020، در گفتگوهای خصوصی به شکستش در این انتخابات اذعان کرده است یا خیر.

کریستی در گفتگو با شبکه «ای.بی.سی» گفت: «او (ترامپ) به اینکه در انتخابات پیروز شده اعتقاد ندارد. او قبل از انتخابات نگران شکست خوردن بود و من از این موضوع مطلعم چون او مستقیما این حرف را به من زد.»

این چهره جمهوریخواه اظهار کرد: «ترامپ می‌داند که در انتخابات پیروز نشد اما از روی خودپسندی نمی‌خواهد باور کندکه تنها فرد آمریکایی در خارج از ایالت دلاویر (زادگاه بایدن) است که تا به حال به جو بایدن باخته است. بنا بر این خودپسندی است که او را هدایت می‌کند.»

«جک اسمیت»، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا، هدایت تحقیقات علیه ترامپ در پرونده جنجالی نگهداری از اسناد فوق محرمانه در اقامتگاهش را بر عهده دارد.

به نوشته پایگاه ایندیپندنت، کمیته منتخب مسئول تحقیق درباره شورش ششم ژانویه اوباش طرفدار ترامپ در مجلس نمایندگان هم شواهد و شهادتهایی قابل توجه را درباره اعتراف ترامپ به شکستش در انتخابات یافته است. این کمیته در حال حاضر منحل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار