کد خبر: 1171351
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
وزیر برق عراق از تشکیل دو هیات برای سفر به ترکمنستان و قطر به منظور بررسی خرید گاز خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیسیون برق و انرژی پارلمان به ریاست محمد نوری العبد ربه و با حضور اعضای این کمیسیون، روز یکشنبه میزبان زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق و هیات همراه او برای بررسی طرح این وزارتخانه در تامین برق کشور طی فصل تابستان و نیز دلایل کاهش تامین برق بود.

رئیس کمیسیون برق و انرژی پارلمان عراق بر لزوم اقدام مشترک و تلاش در مسیر فراهم ساختن انرژی برق برای مردم، همزمان با افزایش گرمای هوا تاکید کرد.

وی همچنین دلایل کاهش تامین برق و طرح وزارت برق عراق در یافتن جایگرین برای واردات گاز ایران و روی آوردن به انرژی‌های تجدیدپذیر را جویا شد.

وزیر برق عراق نیز در این نشست به طرح تامین برق استان‌های این کشور پرداخت و اظهار داشت که دلیل کاهش تامین برق، قطع گاز از سوی ایران است که منجر به از دست رفتن ۶ هزار مگاوات از انرژی برق شده است.

وی خاطرنشان کرد که تمامی مبالغ به حساب طرف ایرانی در بانک TBI واریز شده و به شکل پیوسته و بدون نقض قرارداد پرداخت می‌شود.

فاضل ادامه داد: نشستی با وزارت نفت برای یافتن راهکار‌های مناسب و ضروری و تامین نفت و گازوئیل نیروگاه‌ها برگزار شد.

وی افزود: دو هیئت برای سفر به ترکمنستان و قطر برای بررسی امکان خرید گاز از این دو کشور به منظور تامین سوخت کافی برای فعالیت نیروگاه‌ها تشکیل شده است.

این درحالی است که دلیل سنگ‌اندازی آمریکا، عراق قادر به پرداخت بدهی گازی خود به ایران نیست و تهران هم میزان صادرات گاز خود به عراق را کاهش داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار