کد خبر: 1168446
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان البرز گفت: با بهره برداری از یک حلقه چاه جدید کمبود آب آشامیدنی شهرهای محمدیه، مهرگان، بیدستان و شریفیه شهرستان البرز برطرف شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، حسین رجب پور با اشاره به حل مشکل یک ماهه اخیر مردم شهرستان البرز در حوزه آب اظهار کرد: با توجه به افت شدید سطح منابع آبی شهرهای محمدیه، مهرگان، بیدستان و شریفیه در کمتر از یک ماه، عملیات بغل کنی چاه شماره ۱۵ بیدستان و آبرسانی به مخازن ذخیره شهرهای مذکور انجام پذیرفت و کمبود آب این شهرها برطرف شد.

وی افزود: این عملیات اجرایی فوق شامل حفر و لوله گذاری، آزمایش پمپاژ، خرید تجهیزات و کابل، الکتروپمپ و تابلو برق بود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان البرز تصریح کرد: پروژه ایجاد این چاه در مجموع با ارزشی بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال انجام و جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار خانوار از آن بهره مند شدند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح کمبود آب برطرف شده ولی با توجه به موج گرمای تابستانی امسال و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی، همچنان با کمبود فشار در برخی مناطق مواجه هستیم که لازم است مردم الگوی مصرف را رعایت کنند.

رجب پور تصریح کرد: استفاده از سایه بان برای کولرهای آبی، عدم استفاده از آب آشامیدنی منازل برای شستشوی اتومبیل و فرش، عدم آبیاری باغچه با آب لوله کشی و استفاده از پساب استفاده شده در امور منزل برای آبیاری فضای سبز می‌تواند کمک مؤثری برای تأمین آب پایدار برای همه مردم باشد.

وی در پایان یادآور شد: پیش از این و در کمتر از یک ماه گذشته نیز با توجه به افت شدید سطح منابع آبی شهرهای بخش محمدیه، نسبت به راه اندازی دو حلقه چاه دیگر اقدام شده بود که برای آن پروژه نیز در مجموع هزینه‌ای معادل ۱۵۱ میلیارد ریال صرف شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار