کد خبر: 1167555
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه ای تاکید کرد: دولت سوئد بار دیگر اثبات کرد دم زدن از آزادی بیان در جوامع غربی، صرفاً در حد همان شعار است و در عرصه‌ عمل غرب خود بزرگ‌ترین ناقض این شعارهاست.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه ای در محکومت هتک حرمت به قرآن تاکید کرد: دولت سوئد بار دیگر با این اقدام خود که در مغایرت با موازین بین المللی و ارزش‌های حقوق بشر نیز می‌باشد، اثبات نمود دم زدن از مواردی نظیر احترام به عقاید و آزادی بیان در جوامع غربی، صرفاً در حد همان شعار است و در عرصه‌ی عمل غرب خود بزرگ‌ترین ناقض این شعارهاست.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِأفواهِهِم و اللهُ مُتِمُّ نورِه وَ لو کَرِهَ الکافِرون
مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گرچه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.

در روزهای اخیر بار دیگر شاهد هتک حرمتی بی‌شرمانه به قرآن کریم در کشور سوئد بودیم که این اقدام با مجوز دولت و مسئولین این کشور صورت گرفت.

دولت سوئد بار دیگر با این اقدام خود که در مغایرت با موازین بین المللی و ارزش‌های حقوق بشر نیز می‌باشد، اثبات نمود دم زدن از مواردی نظیر احترام به عقاید و آزادی بیان در جوامع غربی، صرفاً در حد همان شعار است و در عرصه‌ی عمل غرب خود بزرگ‌ترین ناقض این شعارهاست.

اقدام به هتک حرمت قرآن کریم متقارن با بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان جهان یعنی ایام حج، نشان از آن دارد که وحدت امت اسلامی به خاری در چشم دشمنان اسلام بدل گشته و نشأت گرفته از ترس گسترش اسلام است؛ از همین رو ما دانشجویان دفتر تحکیم وحدت ضمن محکومیت این اهانت خصمانه، ابتدائاً از دولت‌های اسلامی خواستاریم در این عرصه نیز متحد بوده و در پی احضار مقامات دیپلماتیک سوئد جهت بیان اعتراض خود و پاسخ‌گویی دولت سوئد نسبت به این اقدام خود، باشند.

از دیگر سوی معتقدیم امت اسلامی می‌بایست در بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای نیز وحدت داشته و از این فرصت جهت بازنمایی سیاست‌های دوگانه غرب و دولت سوئد در برخورد با ارزش‌های اسلامی و مسلمانان، به خوبی استفاده نماید و صدای اعتراض مسلمانان به طور وسیع‌تری به گوش جهانیان رسانده شود تا به خوبی نشان داده شود توهین به مقدسات مسلمانان و کتاب الهی هیچ گاه بدون پاسخ نخواهد ماند.‌ به یقین اگر در این مورد از سوی امت اسلامی پاسخی درخور داده شود، نسبت به تکرار این دست اهانت‌ها به میزان قابل توجهی بازدارنده خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار