کد خبر: 1167072
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از ارائه ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز سه شنبه اعلام کرد که بسته جدیدی از کمک‌های این کشور به اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلون دلار را ارائه خواهد داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است که این کشور ۵۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی بیشتر برای اوکراین ارسال می‌کند که از جمله می‌توان به مهمات بیشتر برای سیستم‌های دفاعی پاتریوت، استینگر‌ها و هیمارس اشاره کرد.

مطابق با آنچه پنتاگون رسانه‌ای کرده است، بسته نظامی جدید برای اوکراین همچنین شامل ۳۰ خودروی رزمی پیاده نظام «بردلی» (Bradley) و ۲۵ نفربر زرهی «استرایکر» (Stryker) است.

مجموع کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین در دوره ریاست جمهوری بایدن از ۴۱ میلیارد دلار فراتر رفته است، که این کمک‌ها از ابتدای عملیات ویژه به بیش از ۴۰ میلیارد دلار می‌رسد.

در همین ارتباط، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش‌تر هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا، بسته جدید کمک نظامی ۱.۲ میلیارد دلاری را به اوکراین اختصاص داد. واشنگتن ۱.۲ میلیارد دلار کمک نظامی جدید را به اوکراین برای تقویت دفاع هوایی این کشور و تامین نیاز‌های مهمات توپخانه‌ای اختصاص داده است.

پنتاگون مدعی شد که رقم این کمک جدید به صورت بلند مدت به اوکراین اختصاص داده شده است!

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفته بود: در مورد تأثیر این تانک‌ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ها هم مانند ما قبلی‌های خود خواهند سوخت. این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌شود.

از سوی دیگر، «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم با وجود تنش‌های درون حزبی جمهوریخواهان پیشتر موافقت خود را با کاهش هزینه‌های نظامی آمریکا اعلام کرده بود.

درحالیکه اوکراین بار‌ها و بار‌ها از مذاکره با روسیه سرباززده است، مسکو تاکنون به دفعات آمادگی خود برای گفتگو با اوکراین را اعلام کرده است.

در همین ارتباط، بسیاری معتقدند که ارسال انبوه تسلیحات مرگبار از سوی کشور‌های غربی برای مقابله با روسیه، مانع از آن می‌شود که کی یف با مسکو مذاکره کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار