کد خبر: 1165651
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
وزیر دفاع روسیه بر استفاده نیرو‌های مسلح این کشور از تمامی ابزار‌ها به منظور حفظ امنیت کشور خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان و هنری کسینجر، تنها وزیر خارجه رئالیست آمریکا در طول جنگ سرد بر این باورند گسترش ناتو به مرز‌های روسیه و ایجاد یک تهدید وجودی علیه مسکو دلیل اصلی بروز جنگ اوکراین است. مقامات روس از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ می‌کوشند با جنگ در اوکراین این تهدید وجودی را علیه کشور خود برطرف کنند.

به گزارش تله تریدر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مسکو تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت خود بکار خواهد بست.

شویگو در این زمینه خاطرنشان کرد: ما تمامی اقدامات لازم را برای حفظ تمامیت ارضی و و امنیت روسیه مورد استفاده قرار خواهیم داد. حقیقت این است که آینده ژئوپولیتیک روسیه در حال حاضر به جنگ اوکراین گره خورده است.

او که برای دانش آموختگان موسسه نظامی روسیه سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که کشور‌های غربی یک جنگ واقعی و تمام عیار را علیه روسیه به راه انداخته‌اند. فارغ از تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ما وضع شده است، درگیری نظامی در اوکراین و کمک‌های نظامی گسترده غرب به کی یف نمونه‌ای از این جنگ واقعی است.

شویگو افزود: ما به رهبری روسیه اطمینان می‌دهیم که فارغ از تلاش‌های رخ داده علیه ما، نیرو‌های مسلح تمامی اقدامات لازم به منظور اطمینان از امنیت نظامی و حفظ تمامیت ارضی کشور را انجام خواهد داد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، روسیه سطح آمادگی هسته‌ای خود را افزایش داده تا کشور‌های غربی به رهبری آمریکا بدانند گذشتن خط قرمز آن می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار تبدیل شود.

ساعاتی قبل نیز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر تقویت ارتش و ۳ گانه تسلیحات هسته‌ای (زمین پایه، هواپایه و دریاپایه) تاکید کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار