کد خبر: 1164458
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
به دنبال جنجال شکل گرفته درپی انتخابات «کمیته انتخاب قضات دیوان عالی» رژیم صهیونیستی، «اویگدور لیبرمن» رهبر حزب موسوم به «اسرائیل‌ بیتنا» رهبران جناح اپوزیسیون را به همکاری با نخست‌وزیر رژیم اسرائیل متهم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه صهیونیستی «کان» در این باره اعلام کرد که «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل‌بیتنا»، «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در اردوگاه مخالفان بنیامین نتانیاهو قرار دارند را به همکاری و توافق با نخست‌وزیر این رژیم برای تعیین «کارین الحرار» عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب «یش‌عتید» به عنوان عضو کمیته انتصاب قضات متهم کرده است.

برپایه این گزارش، لیبرمن معتقد است که این اقدام در راستای فراهم کردن زمینه بازگشت «آریه درعی» رهبر متهم به فساد حزب «شاس» به کابینه نتانیاهو انجام شده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نماینده‌ای از جناح مخالفان را به عنوان نماینده خود در کمیته تعیین قضات انتخاب کرد و نماینده کابینه رای کافی نیاورد.

الحرار روز چهارشنبه با ۵۸ رای موافق در مقابل ۵۶ رای مخالف عضو «کمیته انتخاب قضات دیوان عالی» رژیم صهیونیستی شد. باتوجه به اینکه ائتلاف مخالفان فقط ۵۴ کرسی کنست را در اختیار دارد، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» معتقد است چهار نفر از اعضای لیکود نیز به وی رای داده اند.

بر اساس این گزارش، پیش‌تر حزب «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس» و «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید»، تهدید کرده بودند در صورت انتخاب نشدن «الحرار»، مذاکرات با کابینه حاکم درباره «تغییرات قضائی» را ترک خواهد کرد.

عضویت یکی از اعضای «یش‌عتید» در کمیته انتخاب قضات دیوان عالی رژیم صهیونیستی و برگزاری نشست کمیته تا آخر ژوئن، از جمله شروط مخالفان برای ماندن در مذاکرات درباره «لایحه تغییرات قضائی» بود.

مذاکرات بین کابینه حاکم و ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری رئیس این رژیم تاکنون بی نتیجه بوده و از ماه مارس، مذاکرات متوقف شده بود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار