کد خبر: 1158527
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
پس از مدتی وقفه در تظاهرات علیه نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی در سرزمین های اشغالی، بیستمین هفته تظاهرات در فلسطین اشغالی برگزار شد.
 
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مشرق نیوز، مخالفان نتانیاهو مجددا با برقراری امنیت نسبتی در فلسطین اشغالی، بیستمین هفته تظاهرات بر علیه نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی را برگزار کردند. بر اساس گزارشات منتشر شده، حدود ۱۵۰ هزار نفر در این هفته از تظاهرات، در تجمعات علیه دولت نتانیاهو حضور پیدا کرده اند. مانند هفته های قبل، صهیونیست ها پلاکارد هایی با محتوای اعتراض به اقدامات دولت نتانیاهو از جمله مسئله تصویب قانون اصلاحات قضائی را در دست داشته و نسبت به عواقب آن هشدار دادند.
پس از پایان تنش با غزه، صهیونیست ها برای بیستمین هفته در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند + عکس و فیلمتظاهرات صهیونیست ها علیه اصلاحات قضائی

تاکنون در مذاکرات میان دولت رژیم صهیونیستی و جریان مخالفان به رهبری یائیر لاپید و بنی گانتس، هیچ توافقی حاصل نشده است. در صورت اعلام شکست مذاکرات، اعضای دولت نتانیاهو اعلام کرده اند که قانون اصلاحات قضائی را در نشست تابستانی کنست تصویب خواهند کرد. پس از آتش بس میان رژیم صهیونیستی و سازمان جهاد اسلامی در هفته گذشته، مخالفان نتانیاهو جایگاه برتر خود در نظرسنجی ها در مقابل نتانیاهو را از دست دادند و نتانیاهو مجددا توانست به جایگاه بالاتر دست پیدا کند.

 

پس از چندین هفته که در آن رئیس اردوگاه دولتی، بنی گانتس در نظرسنجی ها پیشتاز بود - جایگاه نتانیاهو در حال افزایش است: ۳۹ درصد از پاسخ دهندگان پاسخ دادند که نخست وزیر فعلی مناسب ترین گزینه برای این سمت است، این در حالی است که ۳۶ درصد از بنی گانتس حمایت می کنند. در مورد نتانیاهو و رهبر مخالفان - میزان اختلاف در نظر سنجی جدید افزایش یافته است: ۴۲ درصد فکر می کنند که نتانیاهو برای این کار مناسب تر است و تنها ۲۷ درصد فکر می کنند که لاپید برای نخست وزیر مناسب است.

مشکلات دولت نتانیاهو در حال حاضر تنها از سوی مخالفان نیست. دولت ائتلافی نتانیاهو علاوه بر گرفتاری های خارجی خود، درگیر مشکلات داخلی است که از جمله مهم ترین آنها، اقدامات و خواسته های حریدی ها است. مشکلاتی که از ناحیه این جریان سیاسی مذهبی یهودی برای دولت نتانیاهو ایجاد شده است، باعث شده است که دولت نتانیاهو در برنامه های خود دچار مشکلات جدی بشود.
پس از پایان تنش با غزه، صهیونیست ها برای بیستمین هفته در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند + عکس و فیلمپلاکارد تظاهرات صهیونیست ها علیه اصلاحات قضائی

تظاهرات علیه دولت نتانیاهو در سرزمین های اشغالی

جدید ترین مشکل ایجاد شده از سوی حریدی ها برای نتانیاهو، مسئله زیاده خواهی آنها در تصویب بودجه است. رسانه های صهیونیست گزارش داده اند که حریدی های عضو کنست رژیم صهیونیستی، تهدید می کنند که اگر در بودجه، سهم اضافی برای مسائل آموزش مرتبط با حریدی ها را دریافت نکنند، در کنست به بودجه رای نخواهند داد.

در کنار این مسئله، باید به موضوع بن گویر نیز اشاره کرد که در روزهای اخیر، شدیدا باعث گرفتاری و دردسر نتانیاهو شده است. این شخص با اظهارات، برنامه ها و اقدامات حقیقاتا احمقانه خود نه تنها صدای اعتراص مخالفان و منتقدان را در آورده است، بلکه باعث ایجاد اختلاف و کشمکش داخلی در داخل کابینه نیز شده است. اقدامات و خواسته های او باعث شد که حزب لیکود اعلام کند او مجبور نیست در دولت بماند. بن گویر نیز اعلام کرده بود که اگر نتانیاهو خواهان یک دولت دست راستی نیست، بگوید که ما به خانه برویم.

 
با نزدیک تر شدن به موعد بررسی مجدد تصویب طرح اصلاحات قضائی، ممکن است مجددا شاهد تظاهرات متشنج، افزایش مجدد درگیری ها و اختلافات در سرزمین های اشغالی باشیم، وضعیتی بد تر از وضعیت فعلی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار