کد خبر: 1164070
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در صورتی که در تمامی ۷ مورد اتهامی خود مجرم شناخته شود مجموعاً به تحمل حبس تا ۷۵ سال محکوم می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، کیفرخواست فدرال علیه دونالد ترامپ شامل 44 صفحه است و مجموعه متنوعی از افراد مرتبط با رئیس جمهور سابق را در بر می‌گیرد. بر اساس کیفرخواست، ترامپ استفاده نادرستی از اسناد فوق محرمانه کرده و آنها را پنهان کرده است. او همچنین اطلاعات محرمانه نظامی را فاش کرده است.

جمعه گذشته یک دادگاه، کیفرخواستی فدرال که قبلاً مهر و موم شده بود را علیه ترامپ و یکی از دستیارانش علنی کرد. این اتهامات مربوط به کشف اسناد طبقه بندی شده در اقامتگاه ترامپ در مار-آ-لاگو، فلوریدا، و تلاش های ادعایی انجام شده توسط هر دو نفر برای ممانعت از تحقیقات دولت در یافتن آنها است. این کیفرخواست توسط بازپرس ویژه «جک اسمیت» تنظیم شده است. ترامپ با 37 مورد اتهام روبرو شده است.

برخی از اتهامات علیه ترامپ موارد زیر را شامل می‌شوند: نگهداری عامدانه اسناد امنیت ملی، توطئه برای ممانعت از عدالت، عدم ارائه اسناد، پنهان کردن مفسدانه اسناد، پنهان کردن اسناد حین تحقیقات فدرال و صدور بیانیه‌ای نادرست.

نشریه آی‌بی‌تایمز اتهامات ترامپ و قوانینی که این اتهامات ذیل آنها قرار می‌گیرند را اینطور توضیح داده است: او با 31 مورد نقض یکی از بندهای «قانون جاسوسی آمریکا» روبروست که نگهداری عامدانه اطلاعات ملی دفاعی توسط افرادی که مجاز به این کار نیستند را ممنوع می‌کند.

یک مورد دیگر از اتهامات او، تبانی با یکی از دستیارانش برای پنهان کردن اطلاعات از بازپرس‌های فدرال را شامل می‌شود. در این مورد اتهامی عنوان شده که آنها برای فریب FBI در مورد محتویات کشف شده در Mar-a-Lago تبانی کرده‌اند و قبل از جستجوی ماموران در محل سکونت، اقدام به جابجایی جعبه‌های اسناد از یک انباری کرده‌اند.

علیه ترامپ و دستیارش به نام «والت نائوتا» در 2 مورد اتهامی دیگر بابت تلاش‌هایشان جهت جلوگیری از دستیابی قضات دادگاه به ادله لازم اعلام جرم شده است. یک فقره از این اتهامات به ضبط غیرقانونی اسناد محرمانه و یک فقره دیگر به پنهان کردن آنها مربوط می‌شوند. طبق این اسناد، ترامپ به تلاش برای مجاب کردن یکی از وکلایش برای یاری‌رسانی در پنهان کردن اسناد متهم شده و ناوتا نیز متهم است که با تغییر مکان فیزیکی جعبه‌های حاوی اسناد محرمانه به او کمک کرده است.

ترامپ و والت نائوتا هر دو به صورت جداگانه با پنهان کردن شواهد به قصد ممانعت از تحقیقات FBI روبرو هستند. این اتهامات ناشی از اقدامات ادعایی آنها مبنی بر پنهان کردن اطلاعات طبقه بندی شده در مار-آ-لاگو است که در حکم تلاشی برای جلوگیری از پیشرفت تحقیقات FBI تعبیر شده است.

ترامپ و نائوتا به طور مشترک با یک اتهام توطئه برای بیان اظهارات نادرست روبرو هستند. این اتهام ادعا می‌کند که آنها برای پنهان کردن این واقعیت که ترامپ هنوز اسناد طبقه بندی شده را در اختیار دارد، از اف.بی.آی و هیئت منصفه دادگاه همدستی کرده‌اند. علاوه بر این، ترامپ به اتهام وادار کردن وکیلش به طرح ادعای دروغین در ژوئن 2022 مبنی بر اینکه تمام اسناد طبقه بندی‌شده‌یِ در اختیار ترامپ در پاسخ به احضاریه تحویل داده شده است، با یک اتهام جداگانه روبرو است.

آن‌طور که در کیفرخواست ذکر شده است، هر یک از اتهامات وارده به ترامپ و نائوتا حداکثر 250 هزار دلار جریمه دارد. علاوه بر این، مجازات‌های احتمالی زندان برای این اتهامات از حداقل پنج سال تا حداکثر 20 سال متغیر است.

پایگاه آی‌بی‌تایمز گزارش داده محکومیت در تمامی موارد اتهامی علیه ترامپ به طور بالقوه می‌تواند به صدور مجموعاً صدها سال حبس برای ترامپ منتهی شود. در این گزارش 7 اتهام ترامپ و مجازات‌های احتمالی آن را آورده‌ایم.

نقض قانون جاسوسی

بخشی از «قانون جاسوسی» که ترامپ به نقض آن متهم شده است می‌گوید: «هیچ فردی مجاز به نگهداری عمدی اطلاعات دفاعی ملی نیست و نمی‌تواند از تحویل این اطلاعات به یکی از مأموران یا کارکنان دولت ایالات متحده که حق دریافت آن را دارد خودداری نماید.»

نقض قانون در این بند می‌تواند با تحمل حبس تا حداکثر 10 سال و همچنین جریمه نقدی روبرو شود.

مانع‌تراشی در اجرای عدالت

رئیس‌جمهور سابق امریکا متهم است که دیگران را به سمت گمراه کردن گروهی از مقام‌های دولتی که در حال جمع‌آوری اسناد طبقه بندی شده بوده‌اند سوق داده است. این جرم در قوانین آمریکا ممانعت از اجرای عدالت تعریف شده است.

قانون فدرال هر فردی را از اعمال «تهدید یا زور» با هدف «ارعاب، اثرگذاری و ممانعت» بر روی مقام‌های آمریکایی و جلوگیری از انجام کار توسط آنها منع می‌کند. چنین اتهامی می‌تواند با حداکثر 10 سال حبس و/یا جریمه نقدی مجازات شود.

ضبط اسناد

بازپرس‌های این پرونده ادعا می‌کنند ترامپ به صورت عامدانه اقدام به جستجو در برخی از جعبه‌های فوق محرمانه دولت آمریکا کرده تا بتواند بعضی از آنها را برای خودش ضبط کرده و نگاه دارد.

مشابه موارد اتهامی در قانون جاسوسی، قانون فدرال هر فردی را از برداشتن و نگهداری غیرمجاز اسناد طبقه بندی‌شده منع می‌کند. نقض این قانون حداکثر 5 سال زندان و/یا جریمه نقدی دارد.

مخفی کردن یک سند یا سابقه

متهم شدن به اختفای اسناد که تهدید دیگران برای گمراه‌سازی تحقیقات فدرال و نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی‌شده را در بر می‌گیرد نیز از جمله تخلفات فدرال محسوب می‌شود که برای آن مجازات تعیین شده است.

مطابق مفاد این قانون، «اقدام مفسدانه برای تغییر، تخریب، ناقص‌سازی یا پنهان کردن یک سند، سابقه یا اشیای دیگر یا قصد به انجام چنین اقدامی با هدف از بین بردن تمامیت آن سند یا دسترس‌پذیر بودنش برای استفاده در رسیدگی‌های رسمی ممنوع است. افراد همچنین از مانع‌تراشی، اثرگذاری یا کارشکنی در رسیدگی‌های رسمی به چنین اقداماتی یا تلاش برای انجام آنها منع می‌شوند.»

مجرم شناخته شدن ذیل این قانون سنگین‌ترین مجازات را در پی دارد و مظنون ممکن است به تحمل حبس تا 20 سال و/یا پرداخت جریمه نقدی محکوم شود.

اختفای اسناد حین تحقیقات فدرال

اگر ترامپ به دلیل پنهان کردن عمدی اسناد طبقه بندی شده حین جستجوی سال گذشته بازرسان فدرال برای یافتن آنها در اقامتگاه‌های خصوصی او مجرم شناخته شود دو دهه حبس در انتظار او خواهد بود.

طبق قوانین فدرال، «هرکس به قصد ممانعت از رسیدگی‌های رسمی اقدام به تغییر، تخریب یا اختفاء سابقه، سند یا سایر اشیاء کند طبق قانون مجازات می‌شود». متهم شدن ذیل این قانون حداکثر 20 سال حبس و/یا جریمه نقدی دارد.

توطئه برای پنهان‌کاری

طبق کیفرخواست علنی‌شده، ترامپ به اختفای دانسته اسناد مخفیانه حین خدمت در «قوه‌های مجریه، مقننه و قضائیه ایالات متحده» متهم شده است. مجرم شناخته شدن در این اتهام با تحمل حداکثر 5 سال حبس و/یا جریمه روبرو می‌شود.

چنانچه مشخص شود که ترامپ نقشی در دامن زدن به «تروریسم داخلی» در ایالات متحده آمریکا داشته مجازات ذیل این قانون می‌تواند تا 8 سال حبس ارتقا پیدا کند.

بیانات نادرست

ترامپ بارها با صدور بیانیه‌های علنی مدعی شده که اسناد فوق سری دولت ایالات متحده را در منزلش مخفی نکرده است. این مورد می‌تواند در حکم نقض قوانین فدرال مربوط به امتناع از صدور بیانیه‌ای نادرست قرار بگیرد. ترامپ در صورتی که ذیل این قانون مجرم شناخته شود می‌تواند با تحمل حبس تا 5 سال روبرو شود.

اگر ترامپ در تمامی 7 مورد اتهامی فوق مجرم شناخته شود مجموعاً به تحمل75 سال حبس محکوم می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار