کد خبر: 1163803
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
ترامپ که درگیر یک پرونده سنگین در دادگاه آمریکاست، میگوید در صورتیکه رئیس‌جمهور شود بایدن و خانواده‌اش را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جنجالی پیشین ایالات متحده، شب گذشته (سه‌شنبه)، ساعاتی پس از محاکمه در دادگاهی در «میامی» ایالت فلوریدا در ارتباط با پرونده اسناد محرمانه،متعهد شد که در صورت برگزیده شدن بعنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا در انتخابات 2024، «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه بعد از ورود به دادگاه «ویلکی فرگوسن» در شهر میامی برای تفهیم اتهام در پرونده نگهداری اسناد محرمانه تحت بازداشت قرار گرفت. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد، ترامپ در بین هوادارن خود در «بدمینستر» ایالت «نیوجرسی» گفت: «من یک دادستان ویژه واقعی منصوب خواهم کرد تا فاسدترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا، جو بایدن و کل خانواده جنایتکار بایدن را تحت پیگرد قرار دهد».

رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا همچنین به افراد ناشناسی اشاره کرد که از نظر او مسئول تضعیف انتخابات و مرزهای ایالات متحده آمریکا هستند.

وی در این خصوص گفت: «وقتی مجدداً انتخاب شوم و ما انتخاب می‌شویم، چاره‌ای نداریم، دیگر کشوری نخواهیم داشت. کاملاً دولت پنهان را از بین خواهم برد».

ترامپ همچنین کیفرخواست علیه خود را «فجیع‌ترین و شرورانه‌ترین سوء‌استفاده در تاریخ ما» توصیف کرد.

در جریان سخنرانی ترامپ، هوادارانش آهنگ «تولدت مبارک» را برای او می‌خواندند که امروز 77 ساله شد.

شب گذشته، ترامپ در خصوص 37 فقره اتهامی که دادستان‌های فدرال در خصوص نگهداری از اسناد محرمانه پس از ترک ریاست‌جمهوری به او وارد کرده بودند، ابراز بی‌گناهی کرد.

نگهداری اطلاعات کشور، تلاش برای ممانعت از اجرای عدالت، مخفی‌سازی مفسدانه اسناد، مخفی‌سازی اسناد مرتبط با تحقیقات فدرال و بیان اظهارات غلط از جمله موارد اتهامی هستند که ترامپ با آنها روبرو شده است.

این دومین بار در سال جاری است که ترامپ برای تفهیم اتهام در دادگاه حاضر می‌شود. او در ماه آوریل هم در پرونده دیگری که مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن است در دادگاهی در نیویورک تفهیم اتهام شده بود.

ترامپ همچنین به هواداران خود گفت که کیفرخواست او با هدف منحرف کردن اذهان عمومی از طرح و توطئه رشوه‌گیری است که خانواده بایدن درگیر آن هستند.

وی با انتقاد از دموکرات‌ها گفت: «آن‌ها می‌خواهند از جاسوسی واقعی و جرایم واقعی....منحرف شوند. بگذارید بیرون بیاییم و بگذارید علیه رئیس‌جمهور ترامپ اعلام جرم کنیم آن وقت دیگر  آن‌ها درباره رشوه پنج میلیون دلاری حرف نمی‌زنند».

ترامپ همچنین تأکید کرد که پرونده‌ای که علیه او تشکیل شده است، با انگیزه سیاسی همراه بوده است.

اتهامات در حالی علیه ترامپ مطرح شده‌اند که او گفته حتی در صورتی که محکوم شود هم برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد. با این حال نشانه‌هایی از تلاش‌های سیاستمداران جمهوری‌خواه برای فاصله‌گذاری با او وجود دارد.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که یکی از نزدیک‌ترین مشاوران «دونالد ترامپ» در دوران ریاست‌جمهوری او محسوب می‌شد روز سه‌شنبه حین برگزاری جلسه استماع دادگاه علیه رئیس سابقش موضع گرفت.

پامپئو در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «چنانچه این ادعاها صحت داشته باشند- که شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند صحت دارند- رئیس‌جمهور ترامپ اسناد طبقه‌بندی‌شده را در جایی نگهداری کرده که نباید نگهداری می‌کرده و بعداً وقتی به او فرصت داده شده آنها را برگرداند انتخابش این بوده که این کار را بنا به هر دلیلی انجام ندهد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار