کد خبر: 1163654
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
رئیس‌جمهور سابق آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر برای دومین بار ظرف سه ماه گذشته در دادگاه حاضر شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر برای دومین بار ظرف سه ماه گذشته در دادگاه حاضر شود.

هیئت منصفه یک دادگاه فدرال چند روز پیش علیه دونالد ترامپ در پرونده نگهداری اسناد محرمانه اعلام جرم کرد تا یک پرونده قضائی دیگر به کارنامه تنها رئیس‌جمهورِ دو بار استیضاح‌شده آمریکا اضافه شود.

در کیفرخواستی که روز جمعه منتشر شد مشخص شده که علیه او در ۳۷ مورد اعلام جرم شده است. نگهداری اطلاعات کشور، تلاش برای ممانعت در اجرای عدالت، مخفی‌سازی مفسدانه اسناد، مخفی‌سازی اسناد مرتبط با تحقیقات فدرال و بیان اظهارات غلط از جمله موارد اتهامی هستند که ترامپ با آن‌ها روبرو شده است.

ترامپ قرار است امروز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شود. در این شرایط برخی از کاربران این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا ممکن است بعد از جلسه تفهیم اتهام در دادگاه امروزو بازداشت شود یا خیر؟ و اینکه آیا چنانچه ترامپ ممکن است بعد از محکوم شناخته شدن در هر یک از موارد اتهامی روانه زندان شود یا خیر؟

کارشناسان مسائل حقوقی در آمریکا گفته‌اند که بعید است که ترامپ بعد از جلسه تفهیم اتهام امروز بازداشت شود. به احتمال زیاد، او همانند تجربه چند ماه پیش که بعد از تفهیم اتهام در پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن بعد از دادگاه امروز آزاد خواهد شد.

با این حال سوال دیگر این است که چنانچه ترامپ بعد از طی رسیدگی‌های قضائی مجرم شناخته شود آیا ممکن است با مجازات زندان روبرو شود یا خیر.

کارشناسان مسائل حقوقی در این مورد به رسانه‌های آمریکا گفته‌اند چنانچه ترامپ در پرونده نگهداری اسناد محرمانه مجرم شناخته شود ممکن است با مجازات زندان روبرو شود.

۳۱ مورد از اتهامات ترامپ، طبق گفته کارشناسان، ذیل «قانون جاسوسی آمریکا» قابل بررسی هستند. چنانچه فردی ذیل این قانون مجرم شناخته شود می‌تواند به تحمل حبس تا ۱۰ سال محکوم شود.

۴ اتهام دیگر ترامپ به مخفی کردن اسناد، توطئه و مضایقه اطلاعات مربوط می‌شوند که هر یک می‌توانند با مجازات تا ۲۰ سال حبس محاکمه شوند.

دو اتهام دیگر- اظهارات غلط و تلاش برای مخفی‌کاری- نیز هر یک می‌توانند با تحمل حبس تا ۵ سال روبرو شوند.

کارل توبیاس، استاد دانشگاه حقوق در دانشگاه ریچموند ویرجینیا به بی بی سی گفت: «این اتهامات بسیار جدی هستند. جزئیات زیادی در [اتهامات علیه ترامپ]وجود دارند و بخشی از آن‌ها بسیار بد هستند.»

او گفت: «البته همه این‌ها باید ثابت شوند، اما اطلاعات خیلی زیادی در کیفرخواست وجود دارند که برای من مجاب‌کننده به نظر می‌رسند و ممکن است برای هیئت منصفه هم همین‌طور باشد.»

ترامپ در شبکه اجتماعی‌اش، تروث‌سوشال گفته که از او خواسته شده امروز سه شنبه در یک دادگاه فدرال در ایالت میامی حاضر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار