کد خبر: 1162331
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز گفت: یک بازیکن ایرانی از ما برای دو فصل دستمزد ۱۰۰ میلیارد تومانی درخواست کرد و تصور می کند یک میلیون دلار ارزش دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، هوشنگ نصیر زاده اظهار داشت: بعد از اینکه آقای گل محمدی اعتراضی کرد و گفت چرا سقف بودجه کاهش پیدا کرده در مقام سخنگوی کارگروه گفتم بودجه کم نشده و شما مقررات را خوب نخوانده اید از بودجه مطلع نیستید، اما هواداران شروع به انتشار مصاحبه‌هایی از قول من کردند که من از آن‌ها بی خبرم و اصلا این مصاحبه‌ها در فضای مجازی حرف من نبود. ۲۳۹۰ میلیارد تومان پول خرید بازیکن و کادر در فصل گذشته بوده در قرارداد‌هایی که به سازمان لیگ ارایه شده است. ۱۲۸۰ میلیارد تومان آن را سه باشگاه خرج کرده اند که در واقع نصف این پول را سه باشگاه خرج کرده که نمی‌توانم اسم آن را بگویم. کمترین هزینه هم باشگاه ملوان بوده با ۵۰ میلیارد تومان که بازیکن سرباز می‌گرفته بعد از آن که بالا بیایم هوادار، پیکان و مس بوده است.

نصیرزاده تصریح کرد: اساس اینطوری نیست که مثلا در کشتی، ورزشکار ۹۰ کیلویی با کشتی گیر ۴۵ کیلویی کشتی بگیرد. این مسایل از آداب برگزاری مسابقات در جهان است که در فوتبال می‌گویند شما چقدر پول دارید که وارد بازی‌ها شدید. هرچقدر پول و در آمد دارید می‌توانید ۶۵ درصد آن را صرف خرید بازیکن بکنید. بیشتر از آن تخلف است. یوونتوس یکی از باشگاه‌های گردن کلفت جهان و اروپا همین چند وقت پیش ۷ امتیاز از آن کم شد و یک رده هم سقوطش دادند. نمی‌توان در فوتبال افسارگسیخته خرج کرد. در حال حاضر در فوتبال ما تمامی بازیکنان تمایل دارند به کدام باشگاه‌ها بروند؟ همین الان ما می‌خواهیم بازیکن بگیریم همه می‌گویند می‌خواهیم به آن سه تیم برویم. آیا این فیر پلی است؟!

مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز در خصوص اینکه باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم‌های پرستاره قطری و عربستانی برود، گفت: دولت پول به آن باشگاه‌ها می‌دهد. اگر بخواهیم در مورد سقف بودجه باشگاه‌ها صحبت کنیم به طور مثال می‌گویم آقای گل محمدی آیا از سقف بودجه باشگاهش مطلع است که الان می‌گوید چه شده است؟ گفته ایم هر باشگاه ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه کند. ۲۳۷۰ میلیارد تومان می‌شود. این ۲۵۰ میلیارد تومان پایه است و حدود ۳۲۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود. اگر ۲۵۰ را در ۱۶ تیم ضرب کنیم متوجه می‌شوید که این کارگروه بودجه باشگاه‌ها را ۵ برابر کرده است و اصلا بودجه باشگاه‌ها کم نشده است. به همین دلیل می‌گویم برخی بدون خواندن قانون مطالب را نقد می‌کنند. یعنی ملوانی که ۵۰ میلیارد تومان خرج کرده گفته اند می‌توانی ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه کنید. البته به باشگاه‌های دیگر هم گفته اند که شما در فصل گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان خرج کردید ۳۷۰ میلیارد تومان خرج کنید. پس بودجه هیچ باشگاهی کم نشده، اما برخی بی مورد داستان سرایی می‌کنند.

وی در مورد اینکه باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ممکن است با این بودجه در مصاف با تیم‌های پولدار حاشیه خلیج فارس مثل الاتحاد و النصر عربستان به مشکل برخورد کنند نه باشگاه ملوان، اظهار داشت: باشگاه‌های عربستانی درآمدزایی نکرده، اما دولت این پول را هزینه کرده تا کشورش و لیگش را به جهان معرفی کند. شما باید این سوال را از سخنگوی دولت بپرسید و بگویید ببینید عربستان چقدر خرج کرده و چقدر به باشگاه هایش پول داده است نه من! که عضو کارگروهی هستم که براساس داده‌های خودمان صحبت می‌کنیم.

نصیرزاده در مورد عدم انعقاد قرارداد دلاری با بازیکنان خارجی گفت: با توجه به مشکلات ارزی، نهاد ریاست جمهوری به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بخشنامه کرده که شما قرارداد‌های دلاری نبندید، اما این دقیقا به ضرر باشگاه‌های فوتبال است. ما در تراکتور بازیکن خارجی به نام حمزویی داشتیم که قراردادی یک میلیارد تومانی با او امضا کرده بودیم. بعد اختلاف داشتیم واو به فیفا شکایت کرد و فیفا هم رای داد همان ۵۰۰ میلیون تومان را به این بازیکن بدهیم با این حال بازیکنان و مربیان خارجی در قرارداد‌های ریالی به بانک مرکزی مراجعه می‌کنند و شاخص بانک را از روی سایت می‌گیرند و می‌بینند که قیمت دلار مثلا ۳۸ هزار تومان است نه ۵۰ هزار تومان و به این ترتیب پولی که می‌خواستیم به حمزویی بدهیم را یک و نیم برابر بیشتر دادیم.

نصیرزاده در مورد اینکه وقتی تصویب شده بازیکنان خارجی افزایش پیدا کرده چطور می‌خواهید به صورت ریالی با همه آن‌ها قرارداد امضا کنید، گفت: فوتبال پدیده‌ای غربی است و ایرانی نیست مثل کشتی. ما باید از بازیکنان خارجی استفاده کنیم تا سطح بازی‌ها را بالا ببریم و باید به آن‌ها دلار بدهیم. البته افزایش تعداد بازیکنان خارجی برای کاهش قیمت بازیکن ایرانی بوده است. برای نمونه به شما می‌گویم یک باشگاهی در فضای مجازی کلیپی از جذب بازیکنان منتشر کرده که ما به همان بازیکن گفتیم شما تشریف بیاور تراکتور تبریز می‌گوید ۳۰۰ هزار دلار بند فسخ قراردادم است یعنی ۱۵ میلیارد تومان باید به باشگاهش برای فسخ قرارداد این بازیکن ایرانی پول بدهیم. برای فصل آینده ۱۴۰۳-۱۴۰۲ هم دستمزد ۴۵ میلیارد تومانی می‌خواهم و برای فصل بعد از آن هم ۵۵ میلیارد تومان دستمزد می‌خواهم یعنی یک بازیکن ایرانی درخواست ۱۰۰ میلیارد تومانی به باشگاه ما داده است. بازیکن درجه یک هم نیست.

وی افزود: کل بودجه فصل گذشته ملوان ۵۰ میلیارد تومان بوده من چرا باید ۱۰۰ میلیارد تومان به شما بدهم؟! یعنی این بازیکن می‌گوید من یک میلیون دلار ارزش دارم که اصلا این طور نیست اگر این بازیکن آن طرف پلیس راه ایران برود بیشتر از ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دلار به او پول نمی‌دهند. به همین دلیل می‌گوییم بازیکن خارجی جذب کنیم. چند سالی بود عده‌ای بازیکنان خارجی بی کیفیت می‌آوردند، اما اکنون باشگاه‌ها با مطالعه بازیکنان خارجی را جذب می‌کنند. به نظرمن عقد قرارداد ریالی با بازیکنان خارجی هم به ضرر باشگاه‌های ما خواهد بود.

نصیرزاده در مورد اینکه بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی برای باشگاه تراکتور کافی است، گفت: ما خیلی کمتر از این خرج کرده ایم. یادتان باشد یکی از این سه باشگاه پرخرج لیگ که ۳۲۵ میلیارد تومان هزینه کرده فقط ۴۰ درصد قرارداد‌ها را به بازیکنانش پرداخت کرده است. ۴۰ درصد بقیه بودجه را پرداخت نکرده و هنوز بدهکار است بعد شما به این باشگاه می‌گویید برو وام بگیر، برو خرج کن! می‌خواهی به آسیا بروی. پول کو؟! همین چند روز پیش فصل تمام شد، ولی این باشگاه فقط ۴۰ درصد از ۳۲۵ میلیارد تومان به بازیکنانش پول داده بقیه را کی می‌خواهد بدهد؟ در همه جای دنیا فیر پلی مالی وجود دارد. نمی‌توانید بدون پول بروید و خانه بخرید! باشگاهی که فصل گذشته یکی از بیشترین خرج‌ها را کرده ۶۰ درصد مبلغ قراداد بازیکنانش را پرداخت نکرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار