کد خبر: 1161487
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی اذعان کرد که اگر حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین متوقف شود, جنگ پایان خواهد یافت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، بورل روز شنبه در مجمع موسوم به «دیالوگ شانگری لا» در سنگاپور ادعا کرد که روش پایان دادن به جنگ اوکراین را می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: پایان این جنگ بسیار آسان است. ما حمایت نظامی از اوکراین را متوقف می‌کنیم و جنگ تا چند هفته بعد آن به پایان می‌رسد.

در همین حال, مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که بروکسل نمی‌تواند کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف کند زیرا "ما صلحی نمی‌خواهیم که بر اساس تسلیم شدن باشد. "

اظهارات بورل درحالی منتشر می‌شود که شورای اروپا با ارائه یک میلیارد یورو (۱.۱میلیارد دلار) کمک نظامی دیگر به اوکراین که شامل گلوله‌های توپخانه با کالیبر ۱۵۵ میلی‌متری و موشک‌های تولید شده در اروپا می‌شود, موافقت کرده است.

آمریکا و متحدانش در ناتو بلافاصله پس از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین که مسکو آن را "عملیات ویژه نظامی" می‌خواند, کمک‌های نظامی خود را به کی یف افزایش دادند و تاکنون میلیاردها دلار به این کشور تسلیحات نظامی ارائه کرده‌اند.

مسکو بارها به کشورهایی که به اوکراین تسلیحات می‌فرستند هشدار داده است که این بسته‌های نظامی را به عنوان اهداف قانونی درنظر می‌گیرد و ارائه چنین تسلیحاتی باعث تشدید درگیری در اوکراین می‌شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار