کد خبر: 1161316
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
طی هفته اخیر
در هفته‌ای که گذشت، علیرغم افزایش بهای طلا در بازار‌های جهانی، قیمت سکه و طلا در بازار داخلی با کاهش قابل توجه همراه شده است؛ طی یک هفته اخیر هر اونس جهانی طلا ۳۴ دلار افزایش را تجربه کرده، اما هر قطعه سکه تمام کاهش ۳۲۰ هزار تومانی داشته و به کانال ۳۰ میلیون تومان بازگشته است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از  ایسنا، سه هفته‌ای است که بازار سکه و طلای داخلی روند نزولی قیمت‌ها را پیش گرفته و همچنان کاهشی جلو می‌آید؛ با آرام شدن بازار ارز در داخل، بازار سکه و طلا نیز آرام گرفته و دیگر از نوسانات افزایشی و التهاب در بازار خبری نیست.

در مقابل، اما در هفته‌ای که گذشت بازار جهانی سیر صعودی داشته و نوسان‌های افزایشی را تجربه کرده است؛ به گونه‌ای که هر اونس طلای جهانی در یک هفته اخیر افزایش ۳۴ دلاری داشته و از ۱۹۴۷ دلار در ابتدای هفته در پایان هفته به ۱۹۸۱ دلار صعود پیدا کرده است.

علیرغم افزایش بهای جهانی طلا، اما بازار سکه و طلای داخلی تحت تاثیر ثبات نسبی و نوسان کاهشی نرخ ارز در داخل، کاهشی رقم خورده است. همچنان در بازار در ثبات و آرامش نسبی به سر می‌برد و خبر یاز هیجانات کاذب در بازار نیست.

براساس آخرین معاملات انجام شده در روز گذشته در بازار سکه و طلا که توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۳۲۰ هزار تومان کاهش قیمت از ۳۱ میلیون تومان در ابتدای هفته به کانال ۳۰ میلیون تومان بازگشته و هفته را با بهای ۳۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان به پایان رسانده است. سکه‌های تمام طرح قدیم، اما افت قیمت تقریبا دو برابری داشته و با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی از ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۲۷ میلیون تومان در پایان هفته رسیده است.

به ترتیب نیم سکه در این هفته ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. نیم سکه از ۱۷ میلیون تومان در ابتدای هفته به ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده و ربع سکه نیز از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افت قیمت پیدا کرده است.

سکه‌های یک گرمی نیز که در ابتدای هفته شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت، در آخرین معاملات روز گذشته به شش میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید و بدین ترتیب ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

در این هفته، هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز با کاهش ۱۱ هزار تومانی از ۱۰ میلیون و ۹۱۱ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۱ میلیون و ۹۰۰ به ازای هر مثقال در آخرین معاملات پایانی هفته رسیده و ۱۱ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

هر مثقال طلا ۱۸ عیار نیز در این هفته ۳۰۰۰ تومان افت بها داشته و دو میلیون و ۵۱۶ هزار تومان در پایان هفته به ازای هر گرم دادوستد شده است؛ این در حالیست که ابتدای هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۵۱۹ هزار تومان معامله می‌شد.

در حال حاضر هر قطعه سکه نیز دارای شش میلیون و ۹۰ هزار تومان حباب است که نسبت به هفته گذشته (هفته منتهی به پنجم خرداد ماه)، حدودا ۳۱۰ هزار تومان تخلیه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار