کد خبر: 1161198
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
اوپک بر خلاف رویه معمول از خبرنگاران دو خبرگزاری رویترز و بلومبرگ برای پوشش نشست سیاسی وزیران انرژی کشور‌های عضو این سازمان دعوت نکرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، خبرنگاران، خبرگزاری بلومبرگ و منابع سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) روز چهارشنبه گزارش دادند که اوپک از خبرگزاری‌های رویترز و بلومبرگ برای پوشش نشست‌های وزیران در وین در اول هفته آینده که درباره سیاست‌های نفتی آتی بحث می‌کنند، دعوت نکرده است.

وزرای اوپک و متحدانش در چارچوب گروه اوپک پلاس قرار است در روز‌های شنبه و یکشنبه (۱۳ و ۱۴ خرداد ۱۴۰۲) برای یک نشست عادی که هر ۶ ماه یک بار برگزار می‌شود، با یکدیگر دیدار کنند. این گروه بیش از ۴۰ درصد از ذخایر نفت جهان را پمپاژ می‌کند.

خبرنگاران رویترز که این نشست‌ها را پوشش می‌دادند و به عنوان نمایندگان مطبوعاتی اوپک ثبت نام کرده بودند، این بار برای پوشش خبری این رویداد که سی و پنجمین نشست اوپک پلاس محسوب می‌شود، هیچ دعوتنامه‌ای دریافت نکردند.

سخنگوی بلومبرگ روز چهارشنبه گفت که اوپک به بلومبرگ برای پوشش خبری این نشست پیشنهاد مجوز نداده است.

منابع آگاه می‌گویند که دو خبرنگار وال استریت ژورنال که به طور منظم اوپک را پوشش می‌دهند، نیز هیچ دعوت نامه‌ای دریافت نکرده‌اند.

سخنگوی رویترز گفته است: از اینکه رویترز دعوت نشد ناامید شدیم؛ ما با اوپک تماس گرفتیم تا موضوع روشن شود.

وی مدعی شد که مطبوعات آزاد در خدمت خوانندگان، بازار‌ها و منافع عمومی هستند.

در عین حال یک منبع اوپک تاکید کرده که بدون دعوت نامه، خبرنگاران برای ورود به دبیرخانه اوپک که در آنجا وزرا با یکدیگر ملاقات می‌کنند یا برای شرکت در کنفرانس مطبوعاتی در پایان رویداد، مجوز نخواهند داشت.

این در حالی است که روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی که روز چهارشنبه منتشر کرد، گزارش داد که یک دعوت‌نامه برای شرکت در نشست مذکور دریافت کرده است.

خبرنگاران برخی از رسانه‌های دیگر، از جمله CNBC و آژانس‌های قیمت‌گذاری Argus و Platts نیز گفتند که از آن‌ها برای پوشش این جلسات دعوت شده است، اما CNBC، Argus و Platts به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره دعوت شدن یا نشدن پاسخ ندادند.

در دعوت‌نامه‌ای از سوی روابط عمومی اوپک که رویترز مشاهده کرده و برای یک روزنامه‌نگار در یک رسانه دیگر ارسال شده، آمده است: «لطفاً توجه داشته باشید که این دعوت‌نامه برای گیرنده است».

سی‌وچهارمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو ائتلاف اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌وچهارمین نشست خود تصمیم گرفتند بر توافق ماه اکتبر ۲۰۲۲ (۱۳ مهر ۱۴۰۱) مبنی بر کاهش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تا پایان ۲۰۲۳ پایبند بمانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار