کد خبر: 1161110
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جمهوری اسلامی ایران برخلاف رسانه‌های کشورهای غربی، مطبوعات و رسانه‌ها به نقد از دولت و مجلس، عاری از توهین و تهمت می‌پردازند و فضای رسانه، فضایی بدون تشنج و یکجانبه‌گرایی است.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از فارس، وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز (چهارشنبه، 10 خرداد) با «ماریان کری» رئیس کمیته روابط خارجی شورای ملی پارلمان اسلواکی که در رأس هیأتی پارلمانی به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلال‌زاده در ابتدای این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور هیأت پارلمانی اسلواکی در مجلس شورای اسلامی، احترام به باور و اعتقاد دیگر کشورها را ضروری دانست و گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا به حقوق بشر نگاه و استانداردهای دوگانه‌ای دارند و در حالی که مدعی دموکراسی هستند، هیچ اعتقادی به آن ندارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر آزادی بیان در ایران اشاره و بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران برخلاف رسانه‌های کشورهای غربی، مطبوعات و رسانه‌ها به نقد از دولت و مجلس، عاری از توهین و تهمت می‌پردازند و فضای رسانه، فضایی بدون تشنج و یکجانبه‌گرایی است.

وی ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین بر حل این موضوع از طریق دیپلماسی تأکید و اظهار کرد: ما با کشته شدن انسان‌های بیگانه و نابودی زیرساخت‌ها در هر جای دنیا مخالف هستیم، لذا می‌توان با ریشه‌یابی علل جنگ و استفاده از دیپلماسی گفت‌وگو به پایان این بحران کمک کرد.

جلال‌زاده با اشاره به رویکرد دوگانه غرب نسبت به توافق بین‌المللی هسته‌ای خاطرنشان کرد: مواضع کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به توافقات بین‌المللی در ایران و رژیم صهیونیستی متفاوت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار اظهار کرد: کشورهای مختلفی در جهان دارای سلاح هسته‌ای هستند، اما هیچگونه تحریمی علیه آن‌ها از سوی کشورهای غربی اعمال نشده است، اما با توجه به صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران و فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت سلاح‌های هسته‌ای، متأسفانه امروز شاهد تشدید تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب علیه کشورمان هستیم.

«ماریان کری» نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه روابط با کشورهای همسایه خود از جمله عادی‌سازی روابط با عربستان تشکر و نقش ایران را در منطقه بسیار مؤثر قلمداد کرد.

وی در بخشی از سخنان خود عدم حمایت کشور متبوعش را از مواضع اتحادیه اروپا و آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای اعلام کرد و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق ایران دانست.

«ماریان کری» همچنین حملات کشورهای غربی به دیگر کشورها و همچنین حمله تروریستی آمریکا به سردار سلیمانی را که منجر به شهادت ایشان شد، محکوم کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی شورای ملی پارلمان اسلواکی در پایان این دیدار خاطرنشان کرد: معتقدیم برخی سیاستمداران کشورهای غربی می‌خواهند با نظرات خود جهان را تغییر دهند که این یک امر امکان‌ناپذیر خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار